بهترین درمان برای مشکلات حرکتی و تعادلی


شاید بارها افرادی را دیده اید که با مشکلات حرکتی مانند : لنگیدن، عدم تعادل، ناتوانی در حرکت دست یا پا دیده اید و به ذهنتان رسیده باشد که چه درمانی برای آنها وجود دارد؟ پاسخ ما این است : کاردرمانی و فیزیوتراپی . برای معرفی بیشتر فیزیوتراپی و کاردرمانی بهتر است ابتدا کمی درباره توانبخشی بگوییم .

توانبخشی

گاهی پس از بیماری های ناتوان کننده حرکتی مانند سکته مغزی، درمان فرد با دارو و جراحی کامل نمی شود به گونه ای که هنوز نشانه های بیماری مانند بی تعادلی، لنگیدن و کجی صورت هنوز در فرد دیده می شود. در اینگونه بیماری ها درمانی نوین به نام توانبخشی نیاز است.

توانبخشی شاخه ای از درمان است که متخصصین آن در چند رشته تخصصی درمان های مختلفی را ارائه می کنند تا ناتوانی فرد را کاهش دهند.

فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتاردرمانی، ارتوپدی فنی، طب فیزیکی و توانبخشی، شنوایی سنجی و بینایی سنجی هفت تخصص توانبخشی هستند که هر یک خدماتی جداگانه دارد.

گروه توانبخشی توانما بهترین های توانبخشی را به شما معرفی میکند.

بهترین درمان برای مشکلات حرکتی و تعادلی

کاردرمانی چیست؟

کاردرمانی تخصصی که هدف از آن افزایش استقلال فردی در زندگی است. متخصصین کاردرمانی با استفاده از تکنیک های ذهنی، تمرینات حرکتی و حسی به فرد کمک میکنند تا توانایی حرکتی، ذهنی و پردازش حسی خود را به دست آورند و بتوانند به صورت مستقل زندگی کنند.

چه کسانی به کاردرمانی دارند؟

همه افرادی که دچار ناتوانی های حرکتی، تعادلی، ذهنی و روان هستند میتوانند با مراجعه به متخصصین کاردرمانی توانایی خود را بازیابند. بیشترین مراجعین کاردرمانی گروه زیر هستند:

سکته مغزیام اسپارکینسونفلج مغزیضایعات نخاعیمیوپاتی و دیستروفی های عضلانیپارگی های اعصاب دستضایعات تاندونی و عصبیاوتیسمسندروم داونبیش فعالیاختلالات یادگیریتاخیر حرکتی و...

بهترین درمان برای مشکلات حرکتی و تعادلی

فیزیوتراپی چیست؟

فیزیوتراپی تخصصی از توانبخشی که با درمان های الکتریکی، فیزیکی، درمان های دستی و... به درمان بیماری های عضلانی اسکلتی و عصبی می پردازند .

ابزار های درمانی فیزیوتراپی شامل : لیزر، مگنت، تکار، ابزار های الکتروتراپی، اولتراسوند و... است که با توجه به تجویز پزشک و صلاح دید فیزیوتراپیست مورد استفاده قرار می گیرد.

مراجعین فیزیوتراپی بیشتر شامل :

سکته مغزیام اسپارگی تاندون و عصبپارکینسوندرمان دیسک کمردرمان آرتروزضایعات نخاعی و...

تفاوت کاردرمانی و فیزیوتراپی چیست؟

با شنیدن درباره کاردرمانی و فیزیوتراپی شاید سوال شما این باشد که اکنون فرد به کاردرمانی نیاز دارد یا فیزیوتراپی؟

پاسخ : بسته به نوع بیماری و مرحله درمان نیاز به یک یا هردوی تخصص های بالا وجود دارد . بیشتر اوقات در شروع درمان نیاز به فیزیوتراپی و در ادامه برای افزایش استقلال و حرکت در محیط به کاردرمانی نیاز است.

متخصصین فیزیوتراپی بیشتر بر روی درمان اندام آسیب دیده تمرکز دارند در حالی که متخصصین کاردرمانی به استفاده از عضو آسیب دیده برای انجام کارکرد های روزانه تمرکز می کنند.

متخصصین کاردرمانی با استفاده از تمرینات ورزشی و باز آموزی مراحل حرکتی کار های روزانه مانند راه رفتن، ایستادن، بلند شدن و قدم برداشتن و... را دوباره به افراد ناتوان آموزش می دهند.

اکنون در اطرافیانتان افراد با مشکلات حرکتی را به کاردرمانی و فیزیوتراپی معرفی نمایید.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 24 اسفند 1402 با معنی و تفسیر دقیق