19 روستای سلماس در وضعیت قرمز کمبود آب قرار دارند


19 روستای سلماس در وضعیت قرمز کمبود آب قرار دارند

ارومیه- ایرنا- فرماندار سلماس با اشاره به قرارداشتن این شهرستان در بین شهرهای بحرانی آب گفت: 19 روستای این شهرستان در وضعیت قرمز بحران کمبود آب قرار دارد.

علی اکبر عسکری روز دوشنبه در بازدید میدانی فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان سلماس در روستای شکریازی افزود: باید با احصای نیاز این روستاها توسط بخشداری ها در جهت رفع مشکل تامین آب آنها اقدامات لازم انجام شود.

وی اضافه کرد: با توجه به کاهش بارش ها نسبت به سال های قبل که در سلماس همچون سایر شهرستان ها این کاهش نمایان است، باید با مدیریت الگوی مصرف آب و سایر تمهیدات از این بحران عبور کنیم.

فرماندار سلماس لزوم تامین تجهیزات در جهت آبرسانی سیار در سطح شهرستان به ویژه روستاها را ضروری دانست و خواستار اصلاح الگوی کشت برای جلوگیری از هدررفت منابع آبی در بخش کشاورزی شد .

مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی نیز در این بازدید گفت: تامین و توزیع آب شرب در شهرها و روستاها رسالت و وظیفه ذاتی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی است ولی شهروندان نیز باید ما را در این راستا همراهی کرده و از اسراف پرهیز کنند.

فرزاد حکیمی افزود: آب شرب اهالی ۱۰۰ روستای استان در مواقع ضروری و بحران بی آبی به صورت سیار و با استفاده از تانکر تامین می‌شود.

وی با تشریح عملکرد و فعالیت های شرکت آب و فاضلاب در زمینه پیشگیری و مقابله با بحران کم آبی، خواستار مشارکت تشکل های مردمی، بسیج و سایر ادارات در جهت مدیریت هر چه بهتر موضوع و استفاده از ظرفیت های ائمه جمعه و جماعات، رسانه ها و آموزش و پرورش در راستای افزایش فرهنگ مدیریت مصرف آب شد.

مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با تاکید بر محدودیت منابع آبی سالم و پایدار با اشاره به اینکه سرانه مصرف آب در کشور ۱۵۰ لیتر است، اظهار کرد: این میزان در شهرهای آذربایجان غربی حدود ۱۹۵ لیتر و در روستاها نیز تا ۲ برابر استاندارد تعیین شده برای مصرف سرانه است که با بهینه سازی و رعایت الگوی مصرف می توان به راحتی تابستان گرم را با حداقل بحران سپری کرد.

به گزارش ایرنا،در آذربایجان غربی بیشترین آسیب در حوزه آب های زیرزمینی است و تامین آب شرب نیز با مشکل مواجه است.

شهرستان سلماس با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در شمال استان آذربایجان‌غربی قرار دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت لیر ترکیه به تومان، امروز سه شنبه 18 اردیبهشت 1403