سامانه الکترونیکی بنیاد مسکن درخراسان جنوبی فعال شد


سامانه الکترونیکی بنیاد مسکن درخراسان جنوبی فعال شد

بیرجند- ایرنا- معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: سامانه مدیریت ساخت و ساز روستایی راهبر به منظور تسهیل دسترسی متقاضیان و ناظران نظام فنی به بنیاد مسکن در استان راه‌اندازی شده است. 

قاسم تنها روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت این سامانه گام بلند و خدمت بزرگی در جهت ارائه خدمات دولت الکترونیک است.

وی اظهار داشت : همه خدماتی که قابلیت انجام غیرحضوری دارد و می توان به صورت الکترونیک آن را در مراکز خدمات الکترونیک روستاهای کشور ارائه کرد، در سامانه راهبر طراحی شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: با راه‌اندازی این سامانه از مراجعه روستاییان به شعب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جلوگیری می‌شود و خدمات به راحتی در دسترس آنها خواهد بود.

وی با بیان اینکه متقاضیان استفاده از خدمات سامانه راهبر از سه طریق می‌توانند به سامانه دسترسی داشته و از خدمات آن بهره‌مند شوند گفت: روستاییان می‌توانند از طریق گوشی و یا سیستم خانگی از این خدمات استفاده کنند، در غیر این صورت از طریق دهیاری و یا طریق دفاتر پیشخوان دولت در روستاها نیز امکان دریافت این خدمات وجود دارد که با دریافت یک کد رهگیری امکان پیگیری تمام خدمات و اقدامات را پیدا می‌کنند.

تنها یادآور شد: سامانه راهبر باهدف دسترسی راحت روستاییان به خدمات پایلوت، کاهش ترافیک و خطرات جاده‌ای در ترددها، کاهش هزینه‌ها در استان راه‌اندازی شده است.

وی اظهار داشت : خدمات مربوط به امور زمین، صدور پروانه ساخت، اصلاح و تغییر کاربری‌ها و درخواست الحاق به محدوده طرح، درخواست تسهیلات در این سامانه پیش بینی و طراحی شده است و با تهیه این بانک اطلاعاتی، دسترسی به اطلاعات برای ناظران و مردم تسهیل می‌شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی افزود: روستائیان می‏‌توانند برای دریافت خدمات و سایر امورات مربوط به ساخت و سازها به سامانه راهبر به آدرس الکترونیکی svs.bonyadmaskan.ir مراجعه و خواست خود را ثبت کنند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات بازداشت متهم پرونده زهره فکور در قهوه‌خانه