قرنطینه چهارمین شهر بزرگ استرالیا


قرنطینه چهارمین شهر بزرگ استرالیا

خبرگزاری آریا- مقامات استرالیایی اعلام کردند به علت تشدید همه گیری ویروس کرونا، از نیمه شب سه شنبه شهر بریزبن به مدت سه روز قرنطینه می‌شود.

قرنطینه چهارمین شهر بزرگ استرالیا
خبرگزاری آریا- مقامات استرالیایی اعلام کردند به علت تشدید همه گیری ویروس کرونا، از نیمه شب سه شنبه شهر بریزبن به مدت سه روز قرنطینه می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات استرالیایی اعلام کردند به علت تشدید همه گیری ویروس کرونا، از نیمه شب سه شنبه شهر بریزبن به مدت سه روز قرنطینه می‌شود.
استرالیا که پاسخ آن به همه گیری مورد استقبال قرار گرفته بود، از چند هفته پیش به علت ضعف در ساز و کار‌های قرنطینه مسافران خارجی، با افزایش موارد جدید ابتلا به کووید-19 مواجه شده است.
شهر بریزبن در شرق استرالیا چهارمین شهر بزرگ این کشور است که در آن قرنطینه اعمال خواهد شد. طی روز‌های اخیر ساکنان شهر‌های سیدنی (جنوب غربی)، داروین (شمال) و پرث (غرب) تحت قرنطینه‌های چند روزه قرار گرفته اند.
با قرنطینه بریزبن و برخی مناطق ایالت کوئینزلند، حدود 10 میلیون استرالیایی تحت قرنطینه قرار خواهند گرفت.
آناستازیا پالوشی، سروزیر ایالت کوئینزلند گفت: «این تصمیم دشواری است. شهر‌های بزرگ قرنطینه می‌شوند، زیرا ویروس از خارج وارد کشور می‌شود.»
ساکنان شهر پرث از صبح سه شنبه برای مدت چهار روز تحت قرنطینه قرار گرفته اند و حق خروج از خانه هایشان را ندارند.
در این شهر در غرب استرالیا تنها سه مورد ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شده است، اما این شهر از ابتدا رویکردی به شدت محتاطانه در مورد کانون‌های همه گیری داشته است.
مارک مک گوان، سروزیر ایالت استرالیای غربی شامگاه دوشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: «ما متوجه خطرات کووید 19 هستیم و با مشاهده جهان می‌دانیم که گونه دلتای ویروس کرونا موجود جدیدی است که نباید به آن هیچ فرصتی داد.
استرالیا در هفته‌های اخیر با موارد ابتلا به گونه بسیار مسری دلتا – گونه جهش یافته ویروس کرونا که در هند شناسایی شد- مواجه شده است.
دولت محافظه کار استرالیا به علت کندی کمپین واکسیناسیون و ضعف ساز و کار‌های قرنطینه‌ای مورد انتقاد قرار گرفته است. حدود هفت میلیون و 400 هزار دوز واکسن کووید-19 در استرالیا تزریق شده است. اما برخی رسانه‌ها اعلام کرده اند کمتر از پنج درصد از جمعیت 25 میلیونی استرالیا دومین دوز واکسن را دریافت کرده اند.
بر اساس داده‌های رسمی، از آغاز همه گیری کمی بیش از 30 هزار مورد ابتلا به کووید-19 و 910 مورد مرگ ناشی از این بیماری در این کشور ثبت شده است.
ویروس کرونا در دسامبر 2019، برای اولین بار در شهر ووهان در استان هوبی چین مشاهده شد؛ تا اوایل سال 2020، تقریبا اکثر کشور‌های جهان با موارد ابتلا به کرونادر کشور خود مواجه شدند و در نهایت در 11 مارس سال 2020، سازمان بهداشت جهانی، همه گیر بودن این بیماری را تائید کرد. در ابتدا ادعا شد که این بیماری در آزمایشگاه ساخته شده است، اما بعدا سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد، این بیماری منشا حیوانی دارد و ژنوم آن کاملا طبیعی است.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مادر سنگدل دیانای 11 ساله دستگیر شد