حیات طیبه با مداومت بر ایمان و عمل صالح قابل تحصیل است


حیات طیبه با مداومت بر ایمان و عمل صالح قابل تحصیل است

آیت الله جاودان گفت: حیات طیبه با مداومت بر ایمان و عمل صالح قابل تحصیل است. حیات طیبه یا حیات برتر با ایمان و عمل صالح به دست می‌آید، اگر انسان بر ایمان و عمل صالح مداومت داشته باشد حیات برتر او گسترش بیشتری پیدا می‌کند.

به‌ گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «محمدعلی جاودان» در جلسه درس اخلاق خود که در حسینیه شیخ مرتضی زاهد برگزار شد گفت: در قرآن آمده‌ است به دعوت خدا و رسول(ع) پاسخ مثبت بدهید آنگاه که شما را به چیزی دعون می کند که شما را زنده خواهد کرد.

وی افزود: انسان قبل‌ از این‌که متولد شود زنده است اما هنگامی‌که متولد می‌شود دامنه زنده بودن او بیشتر می‌شود، یعنی قدرت فهم و عمل او بیشتر می‌شود این حیاط اولی است که به انسان داده شده‌ می شود.

آیت الله جاودان بیان کرد: درجه هوش و فهم انسان از چهارده ماهگی به بعد جلوتر از حیوانات می‌افتد، دعوت اولیا و انبیا برای حیات برتر است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان برای حیات برتر خلق شده است، عنوان کرد: حیات طیبه یا حیات برتر با ایمان و عمل صالح به دست می‌آید، اگر انسان بر ایمان و عمل صالح مداومت داشته باشد حیات برتر او گسترش بیشتری پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: اگر از کسی گناه سر می‌زند به همان میزانی که گناه از او سر می‌زند در ایمان او نقص وجود دارد، عمل صالح ناشی از ایمان است.

آیت الله جاودان با بیان اینکه ثمره نظم در انجام اعمال صالح حیات طیبه است، گفت: در روایت آمده‌ است که ایمان و عمل صالح شما را از حرص پاک می‌کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه زندگی مؤمنانه بدون گناه و انجام عمل صالح است، اظهار کرد: هدف انبیا و اولیا الهی از هدایت انسانها به سوی زندگی مومنانه و عمل صالح است که حیات طیبه را به دست بیاورند. هرکس حیات طیبه را به دست بیاورد کسی نمی‌تواند آن را از او بگیرد حیات دنیا امانتی است که از انسان گرفته می‌شود اما حیات طیبه همواره برای انسان باقی می ماند.

وی با بیان اینکه ثمره حیات طیبه یاد و ذکر خدا و بهشت نقدی است که اگر تنبلی نکنید آن را به دست خواهید آورد، گفت: هیچ حادثه‌ای نمی تواند این بهشت نقد را از انسان بگیرد.

آیت الله جاودان با بیان اینکه حیات طیبه درونی از ایمان قوت و قدرت می‌گیرد و گسترش می یابد، اظهار کرد: امیرمومنان امام علی(ع) می فرمایند ما از کسانی هستیم که دل مادر بهشت است، اینکه آنها از شب تا صبح نماز می خواندند و خسته نمی شدند به این علت بود که دل آنها در بهشت بود اگر ما هم بر عمل صالح و پرهیز از گناه مراقبت داشته باشیم این حیات طیبه و بهشت برای ما نیز قابل تحصیل است.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)