750 کیلو متر بزرگراه در استان اردبیل احداث می شود


750 کیلو متر بزرگراه در استان اردبیل احداث می شود

اردبیل-ایرنا-مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل گفت: اردبیل به 750 کیلومتر بزرگراه نیاز دارد که احداث آن در دستور کار قرار گرفته است.

محبوب حیدری روز شنبه به خبرنگاران اظهار کرد: ۲۰۰ کیلومتر از توسعه بزرگراه‌ها در استان اردبیل به انجام رسیده و ۳۰۰ کیلومتر نیز در مرحله اجراست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: در چهار سال اخیر توسعه راه‌های شریانی استان به ویژه توسعه بزرگراه‌ها بیشتر مد نظر قرار گرفته بطوریکه با پیگیری‌های انجام شده تمام راه‌های مواصلاتی دارای ردیف ملی شده و از ۳۳۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته بیش از ۳۱۰ میلیارد تومان جذب شده است.

وی با اشاره به اختصاص اعتبار به پروژه اردبیل – سرچم افزود:بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای بهسازی این پروژه نیاز است و مقرر شده ۴۰۰ میلیارد تومان منابع برای این پروژه جذب شود تا عملیات اجرایی اردبیل – سرچم در قطعات مختلف سرعت بگیرد.

حیدری استفاده از ظرفیت ماده ۵۶ و منابع بانکی در توسعه بزرگراه‌های استان را یادآور شد و گفت: در ۲ مسیر کلور – درام از ظرفیت ماده ۵۶ و منابع بانک مسکن به میزان ۱۰۰ میلیارد تومان استفاده خواهد شد تا این پروژه بزودی تکمیل شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به مختومه پرونده مسکن مهر اشاره کرد و افزود: در حالی که برخی از استان‌ها هنوز درگیر تکمیل و اتمام مسکن مهر هستند در استان اردبیل با تلاش و پیگیری‌های جدی پرونده مسکن مهر بسته شده است.

حیدری از آغاز طرح اقدام ملی مسکن در استان با ظرفیت تولید پنج هزار واحد مسکن در شهرهای مختلف خبر داد و گفت: سه هزار و ۵۰۰ واحد در شهر اردبیل و یک‌هزار و ۵۰۰ واحد نیز در سایر شهرها با تأمین زمین رایگان و با همکاری بنیاد مسکن در حال اجراست.

وی اضافه کرد: امید است تا آخر سال ۱۴۰۱ همه واحدهای طرح اقدام ملی مسکن تکمیل و تحویل متقاضیان شود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دستگیری عضو شورای شهر ماهشهر