کار مرمت بقعه تاریخی امامزاده سید عباس خمین آغاز شد


کار مرمت بقعه تاریخی امامزاده سید عباس خمین آغاز شد

خمین - ایرنا - رییس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین از مرمت شدن امامزاده سید عباس این شهرستان خبر داد و گفت: 200 میلیون ریال اعتبار برای مرمت اضطراری بنای امامزاده سید عباس این شهرستان تخصیص یافت.

️به‌گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از روابط‌ عمومی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، «علی مشهدی » افزود: امامزاده سیدعباس (برگمن) شهرستان خمین مربوط به دوره تاریخی صفویه است و مرمت اضطراری آن در دستور کار قرار گرفت.
️وی اظهار داشت: با توجه به گذر زمان و خشتی بودن این بنای تاریخی و مذهبی و وجود رطوبت در زمین‌های کشاورزی مجاور بنا، بهسازی نمای ساختمان و استحکام بخشی پی‌های آن ضروری است.
رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خمین بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی اداره میراث‌فرهنگی شهرستان ، بخشی از اعتبار مورد نیاز برای مرمت اضطراری تامین و ابلاغ شده است و در کوتاه ترین زمان پس از تجهیز کارگاه، عملیات مرمت و استحکام‌بخشی بنا آغاز می‌شود.
️مشهدی توضیح داد: بنا در ۲۷ آبانماه ۱۳۸۵ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است و به همین علت حفظ و حراست و مرمت آن مهم است.

۲۵۰ اثر تاریخی و طبیعی در خمین شناسایی شده است و این شهرستان از نظر دستکندها و سنگ نگاره ها در جایگاه اول کشور و از نظر کبوترخانه رتبه نخست استان مرکزی را دارد.





رازگشایی از ناپدید شدن ناگهانی صدها ستاره در آسمان!