22 کیلومتر از مسیر شامی شاپ - دانسفهان زیر بار ترافیکی قرار گرفته است


22 کیلومتر از مسیر شامی شاپ - دانسفهان زیر بار ترافیکی قرار گرفته است

قزوین - ایرنا - معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: 22 کیلومتر از مسیر شامی شاپ - دانسفهان پس از چهاربانده شدن زیر بار ترافیکی قرار گرفته است.

مجتبی دایی دایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بزرگراه شامی شاپ - دانسفهان ۳۱ کیلومتر طول دارد که عملیات چهاربانده شدن این مسیر از سال ۸۷ آغاز و تاکنون نیز با تخصیص اعتبارات مورد نیاز ۲۲ کیلومتر آن به پایان رسیده است.

این مسوول،اعتبار مورد نیاز اجرای این پروژه راهسازی را ۶۰ میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: در حال حاضر عملیات چهاربانده شدن چهار کیلومتر دیگر از طول این مسیر در حال اجرا قرار دارد و به زودی نیز مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی صورت گرفته برای این مسیر شامل اجرای لایه‌های روسازی، آسفالت و ابنیه فنی بوده و زمان بهره برداری از آن نیز تا شهریورماه سال جاری هدف گذاری شده است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین تعریض، بهسازی و تبدیل راه های اصلی به بزرگراه را اولویت جدی این حوزه دانست و تصریح کرد: تعریض و احداث باند دوم محور شامی شاپ - دانسفهان نیز در همین راستا صورت گرفته که با بهره برداری کامل این پروژه شاهد کاهش تصادفات و سوانح جاده‌ای در این مسیر که پل ارتباطی جنوب کشور به شمال و شمال غرب نیز محسوب می‌شود، خواهیم بود.

استان قزوین دارای ۶ هزار و ۶۷۷ کیلومتر راه شامل ۲۱۷ کیلومتر آزادراه، ۳۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی، ۵۶۴ کیلومتر راه فرعی، ۲ هزار و ۳۳۷ کیلومتر راه روستایی آسفالته، ۹۹۳ کیلومتر راه شوسه، یک هزار و ۹۷۳ کیلومتر راه خاکی و ۱۰ گردنه به طول ۱۶۱ کیلومتر است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج