پیش‌بینی خرید 200 هزار تن گندم در استان اردبیل


پیش‌بینی خرید 200 هزار تن گندم در استان اردبیل

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: امسال با توجه به شرایط خشکسالی پیش‌بینی خرید 200 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را در فصل خرید کرده‌ایم.

علی نوبخت در جریان بازدید از 44 مرکز خرید گندم در مناطق شمالی استان اردبیل اظهار کرد: سال گذشته 213 هزار تن گندم با کیفیت از کشاورزان استان اردبیل خریداری و برای حمل به سیلوها و انبارها اقدامات مناسب و برنامه‌ریزی به جا انجام شد.

وی تصریح کرد: این میزان گندم خریداری شده در قالب 37 هزار محموله در انبارها و سیلوها ذخیره‌سازی شد و کشاورزان 538 میلیارد تومان از محل فروش محصول خود منابع درآمدی کسب کردند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: امسال نیز با تمهید مقدمات عملیات خرید گندم از کشاورزان استان اردبیل از 11 خردادماه در مناطق شمالی این استان شروع شده و با تجهیز 44 مرکز تلاش می‌کنیم تا از شکل‌گیری صف‌های طولانی و به هم خوردن پروتکل‌های بهداشتی جلوگیری کنیم.

نوبخت افزود: در حال حاضر از این تعداد مراکز خرید پیش‌بینی شده 17 مرکز فعالیت شبانه‌روزی دارند و به تدریج سایر مراکز خرید نیز به این مجموعه اضافه می‌شوند.

وی قیمت مصوب خرید گندم را از کشاورزان پنج هزار تومان اعلام کرد و ادامه داد: نسبت به نرخ سال گذشته که دو هزار و 500 تومان بود، ما با یک جهش صد درصدی در قیمت مصوب و تضمینی گندم روبه‌رو هستیم.

نوبخت از کشاورزان منطقه مغان خواست تا با حوصله بیشتر گندم عمل‌آوری را برداشت کرده و پایین‌تر از رطوبت 14 درصد آنها را به مراکز خرید تحویل دهند تا مشکلی از بابت خرید گندم نداشته باشیم.

وی اداره غله را متولی خرید تضمینی گندم اعلام کرد و گفت: باید اطلاعات کشاورزان در قالب سامانه پهنه‌بندی جهاد کشاورزی به ثبت برسد تا در فرآیند ارسال اطلاعات به بانک و تحویل محصول مشکلی به وجود نیاید.

نوبخت در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: چنانچه اطلاعات کشاورزان در این پهنه ثبت نشده باشد، ما مشکلاتی را در فرآیند تحویل و همچنین پرداخت مبالغ آنها خواهیم داشت که از هم اکنون از کشاورزان انتظار می‌رود با مراجعه به دهستان‌ها و مشاهده اطلاعات خود در سایت پهنه‌بندی داده‌های کشاورزی زمینه سهولت عرضه محصول خود را به مراکز خرید فراهم کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل با بیان اینکه تاکنون 11 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده است، اضافه کرد: پیش‌بینی ما این است که تا پایان فصل خرید در کل استان 200 هزار تن گندم با کیفیت خریداری کنیم که عمده آنها به مصرف داخلی استان خواهد رسید.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ چهره شوکه کننده بازیگر نقش الیور توئیست در 72 سالگی