شناسایی 80 نقطه مخروبه آسیب‌زا در بافت فرسوده قزوین


شناسایی 80 نقطه مخروبه آسیب‌زا در بافت فرسوده قزوین

فرمانده انتظامی شهرستان قزوین در خصوص اماکن مخروبه موجود در بافت فرسوده گفت: در شهرستان قزوین 80 نقطه شناسایی شده است که این اماکن مخروبه آسیب‌زا هستند و مسئولین باید برای آن‌ها برنامه‌ریزی کنند چون مردم در بافت قدیمی سکونت دارند و وجود این مخروبه‌ها برای خانواده‌ها و کودکان چالشی جدی به شمار می‌رود.

سرهنگ بیژن خدایی در نشست خبری با اهالی رسانه که ظهر امروز پنج‌شنبه ۱۳ خرداد در محل فرماندهی انتظامی شهرستان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: ۲۱ طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در نقاط آسیب زا به صورت ویژه اجرایی شده است که جمع‌آوری معتادین متجاهر و شناسایی سارقین از جمله آن‌هاست.

طرح انتظام‌بخشی در دستور کار پلیس

وی ادامه داد: طرح انتظام‌بخشی در دستور کار قرار گرفته است که در پی آن دستفروشان سطح شهر ساماندهی خواهند شد؛ البته برابر ماده ۵۵ شهرداری‌ها، این امر جزو وظایف شهرداری‌ها به شمار می‌رود اما پلیس نیز در این امر مشارکت دارد برای همین منظور آسیب‌های شهرستان قزوین در قالب طرح انتظام بخشی شناسایی شده که در پی آن دست‌فروشان، بازاریان، متکدیان و نمایشگاه‌های خودرو که چهره شهر را نامنظم کرده است توسط شهرداری، مراجع قضایی و پلیس ساماندهی می‌شوند.

فرمانده انتظامی شهرستان قزوین گفت: در طرح انتظام‌بخشی، جمع‌آوری قلیان‌سراها در دستور کار قرار دارد و این طرح تا پایان سال ادامه خواهد داشت بنابراین اجازه نخواهیم داد صنفی در درون یا بیرون شهر چنین مکانی را راه‌اندازی کند حتی در پارک‌ها نیز نظارت انجام می‌شود و در صورت مشاهده برخورد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی جهان و کشورمان موادمخدر است برای همین امر خرده‌فروشان موادمخدر و معتادین متجاهر جمع آوری می‌شوند. لازم به ذکر است که بگوییم شناسایی و انهدام باندهای قاچاق مواد مخدر در دستور کار پلیس قرار دارد و در حوزه شهرستان‌ها نیز دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر در دستور کار پلیس قرار دارد.

افزایش ۳۰۰ درصدی کشفیات مواد مخدر صنعتی

خدایی توضیح داد: طی ۲ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل کشفیات مواد مخدر ۵۵ درصد افزایش داشته است. طی ۲ ماه گذشته ۱۲۶ کیلو مواد مخدر کشف شده که کشفیات مواد مخدر صنعتی رو به افزایش است همچنین افزایش ۳۰۰ درصدی کشفیات مواد مخدر صنعتی را شاهد هستیم. به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم مراقب فرزندان خود باشند چون در پیشگیری نقشی اساسی دارند البته طی ۲ سال اخیر به دلیل شیوع کرونا دانش‌آموزان و دانشجویان بیشتر در فضای مجازی بوده‌اند به همین علت ضرورت دارد که خانواده‌ها مراقب فرزندان خود به ویژه در دوره نوجوانی و جوانی باشند.

وی بیان کرد: در قالب طرح‌های پیش‌بینی شده کشفیات سلاح را در دستور کار خود قرار دادیم که طی ۲ ماه اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۴۳ درصدی کشفیات سلاح شکاری را شاهد بودیم.

فرمانده انتظامی شهرستان قزوین مطرح کرد: به‌دلیل شیوع کرونا جمع‌آوری معتادین متجاهر باید با پروتکل‌های بهداشتی خاصی انجام شود؛ در استان قزوین به‌دلیل عدم وجود «کمپ ماده ۱۶» در جمع آوری معتادین متجاهر با مشکل مواجه هستیم مسئولان باید به صورت جدی راه‌اندازی این کمپ‌ها در دستور کار خود قرار دهند اگر چنین کمپی راه‌اندازی شود طی ۴۸ ساعت تمام معتادین متجاهر حوزه شهرستان قزوین را جمع‌آوری خواهیم کرد چون وجود معتادین در سطح معابر و حتی باغات چهره شهر را زشت می‌کند و نیاز است مسئولان ما را در این امر یاری کنند؛ از ابتدای سال تا به امروز ۳۳۶ معتاد متجاهر در استان قزوین جمع‌آوری شده است.

وی اشاره کرد: دستگیری قاچاقچی مواد مخدر جزو برنامه‌های ما بوده که ۱۱ درصد افزایش دستگیری را شاهد بودیم همچنین در دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر نیز افزایش ۶۶ درصدی را نسبت به سال قبل شاهد هستیم.

خدایی با اعلام اینکه هشت کلانتری در سطح شهر قزوین و ۱۸ کلانتری در سطح شهرستان قزوین فعالیت دارند، اعلام کرد: طی ۲ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل میزان سرقت خودرو و منزل چهار درصد کاهش و میزان کشفیات نسبت به سال گذشته ۹ درصد افزایش داشته است و ۶۸ درصد سرقت‌های انجام شده کشف شده‌اند همچنین طی ۲ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل میزان سارقین دستگیر شده ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

جمع‌آوری سگ‌گردانی در قزوین

وی تصریح کرد: جمع‌آوری سگ‌گردانی نیز از دیگر اقدامات پلیس در سال‌جاری بوده است و در دستور کار ما قرار دارد، بنا بر قانون راهنمایی و رانندگی جرائمی نیز در این خصوص صادر می‌شود اما جمع‌آوری سگ‌های زینتی در معابر عمومی در دستور کار پلیس قرار دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان قزوین اظهار کرد: در خصوص اماکن مخروبه در بافت فرسوده باید بگوییم در شهرستان قزوین ۸۰ نقطه شناسایی شده است که تعدادی از این اماکن برای شهرداری، برخی برای میراث فرهنگی و تعدادی نیز مالک شخصی است. این اماکن مخروبه آسیب‌زاست چون محل تجمع معتادین شده است و باید توسط مسئولین برای آن‌ها برنامه‌ریزی صورت گیرد چون مردم در بافت قدیمی سکونت دارند و وجود این مخروبه‌ها برای خانواده‌ها و کودکان چالشی جدی به شمار می‌رود.

خدایی در پایان یادآور شد: انتهای سال گذشته طرح گشت‌های آزادراه در دستور کار پلیس قرار گرفت و تمام اتوبان‌ها را مدنظر قرار دادیم؛ همچنین گشت رضویون با همکاری پلیس و بسیج در محلات آسیب‌پذیر و در راستای پیشگیری از جرائم اجرایی می‌شود و به طور متوسط روزانه ۲۵ مأموریت را عملیاتی می‌‎کنند.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک