امام جمعه کرمانشاه: برون رفت کشور از مشکلات در گرو انتخاب اصلح است


امام جمعه کرمانشاه: برون رفت کشور از مشکلات در گرو انتخاب اصلح است

کرمانشاه-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: برای برون رفت از مشکلات موجود باید با مشارکت حداکثری در انتخابات و انتخاب گزینه اصلح، بهترین انتخاب را داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله «مصطفی علما» روز چهارشنبه در همایش تجلیل از خیرین رزمایش کمک های مومنانه بسیجیان ادارات، کارخانه‌ها و اصناف سپاه حضرت نبی اکرم(ص) در سالن جلسات اتاق بازرگانی، افزود: هر رییس جمهوری هم که سرکار می آید باید توجه به جوانان و سفره نیازمندان را مدنظر قرار دهد.

وی بر لزوم شرکت در انتخابات تاکید کرد و افزود: هر موقع مردم برای پشتیبانی از نظام اجتماع کرده اند دشمن عقب نشینی کرده است.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه بیان داشت: امروز ایران به عنوان یک کشور مقتدر در دنیا مطرح است و دلیل وجود تحریم ها هم همین موضوع است چرا که یک کشور ضعیف و ناتوان تحریم نمی شود.

آیت الله علما بیان داشت: ۴۲ سال است که ۴۲ انتخابات در کشور برگزار می شود این موضوع در هیچ کشور دیگری سابقه ندارد.

او گفت: برنامه ریزی امام خمینی (ره) برای کشور به گونه ای بوده تا همیشه دفاع از اسلام و ضعفا در اولویت باشد چرا که این اسلام است که سرافراز و توانمند است.

وی افزود: در سال ۴۲ ساواک سه شرط برای طلبه ها تعیین کرده بود از جمله ممنوعیت صحبت در خصوص شاه، اینکه اسلام در خطر است و اینکه کسی نباید راجع به اسراییل صحبت کند.

او گفت: اما امروز مهمترین موضع را در سیاست رهبر معظم انقلاب دارد و به طور رسمی می گوید ما از قدس دفاع می کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه تاکید کرد: با اینکه هشت سال دفاع مقدس آسیب زیادی به ما زد اما امروز ما یک قدرت بزرگ منطقه هستیم به گونه ای که دشمنان ما اذعان دارند که بدون ایران نمی توانند هیچ کاری در خاورمیانه به پیش ببرند.

آیت الله علما به حضور آمریکایی ها در قبل از انقلاب در کشور اشاره کرد و گفت: در همین کرمانشاه روزگاری آمریکایی ها جولان می دادند اما امروز یک نفرشان را نمی شود پیدا کرد.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور در روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در استان کرمانشاه نیز برگزار خواهد شد.

در این انتخابات یک میلیون و ۵۷۷ هزار و ۶۳۹ کرمانشاهی حق رای دارند که از این تعداد ۷۸۰ هزار و ۳۲۲ نفر زن و ۷۹۷ هزار و ۳۱۷ نفر مرد هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۵ شهر، ۳۲ بخش، ۸۸ دهستان و هزار و ۷۶۹ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مشروبات الکلی منجر به قتل دوست صمیمی شد + جزئیات