273 مگاوات نیروگاه کوچک در گلستان و مازندران احداث شد


 273 مگاوات نیروگاه کوچک در گلستان و مازندران احداث شد

مدیرعامل برق منطقه ای مازندران و گلستان گفت: بخش خصوصی نسبت به ایجاد 273 مگاوات نیروگاه مقیاس کوچک در این مناطق اقدام کرده است.

به گزارش گلستان ۲۴؛ حسین افضلی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه صنعت برق بسیار هزینه بر است و برای تولید یک مگاوات برق نیاز به ۱۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری وجود دارد، گفت: از این رو بسیاری از کشورها به سمت مدیریت مصرف برق می‌روند.

وی با اظهار اینکه بسیاری از کشورها به سمت مدیریت هوشمند و مصرف برق پیش رفته اند، گفت: این درحالی است که سرانه مصرف برق نسبت به کشورهای اروپایی بسیار بالا است و این نشان می‌دهد که باید در حوزه فرهنگ مصرف برنامه ریزی شود.

وی با بیان اینکه در گلستان و مازندران ۲۷۳ مگاوات نیروگاه پراکنده و مقیاس کوچک به تولید برق می‌پردازند، افزود: میزان تولید برق این بخش ۲۴۲ مگاوات است.

افضلی یادآور شد: بخش خصوصی برای تولید برق خوب وارد میدان شده و سرمایه گذاری‌های خوبی انجام داده و نیروگاه‌های مقیاس کوچک را ساخته است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان یادآور شد: برای مدیریت مصرف، سهمیه خاموشی اعمال می‌شود و مناطقی که گرم‌تر باشند، سهمیه بیشتری برای سقف پیک اعمال می‌شود.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره «هلن» سریال مردان آنجلس بعد 27 سال ! / جوانتر و زیباتر !