معاون فرماندار: قیمت‌های مصوب اتاق اصناف در بازار مهاباد رعایت نمی‌شود


معاون فرماندار: قیمت‌های مصوب اتاق اصناف در بازار مهاباد رعایت نمی‌شود

مهاباد- ایرنا- معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری ویژه مهاباد گفت: قیمت‌های مصوب و ابلاغی اتاق اصناف در سطح بازار توسط بازاریان و ارایه دهندگان خدمات رعایت نمی‌‎شود.

خشایار صنعتی روز یکشنبه در جلسه تنظیم بازار این شهرستان افزود: بسیاری از واحدهای صنفی و اتحادیه های مختلف در قبال ارایه خدمات، بدون توجه به قیمت‌های مصوب ابلاغی اقدام به دریافت وجه می‌کنند که بیشتر از نرخ درنظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: اغلب واحدهای ارایه خدمات از جمله تعمیرگاه ها بدون تابلوب درج قیمت هستند و مشتری امکان مشاهده قیمت خدمات را ندارد و در این شرایط زمینه بروز گران فروشی خودبخود فراهم می شود.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری ویژه مهاباد با اشاره به اینکه اتحادیه های هر صنف باید به ارایه قیمت خدمات اصناف تحت پوشش در معرض دید شهروندان نظارت داشته باشد، افزود: استفاده از ظرفیت رسانه ها برای اطلاع رسانی دقیق از کالاهای اساسی و انواع خدمات به شهروندان می تواند راهکاری دیگری برای جلوگیری از سواستفاده احتمالی باشد.

صنعتی، با اشاره به هزینه دریافت برگه های تردد بین شهری توسط کافی نت‌ها نیز گفت: در این بین نیز برخی از کافی نت‌ها با دریافت مبالغ گزاف از فرصت پیش آمده سواستفاده می کنند که توسط اتاق اصناف باید پیگیری شود.

وی بیان کرد: دریافت برگه تردد بسیاری ساده بوده و نیازی به مراجعه به کافی نت و پست بانک ها نیست و شهروندان به راحتی حتی با گوشی تلفن همراه خود امکان درخواست مجوز تردد خود را دارند.

وی در خصوص افزایش چندین برابری اجاره بهای مسکن در این شهرستان نیز گفت: وضعیت اجاره بهای مسکن در مهاباد نسبت به شهرهای اطراف نامناسب بوده و نیاز است از طریق کارگروه استانی و دلایل افزایش قیمت این اجاره بها بررسی و نسبت به رفع آن اقدام شود.

رییس اتاق اصناف مهاباد نیز در این جلسه گفت: از ابتدای سال جاری هزار و ۳۸۰ مورد بازرسی از اصناف این شهرستان انجام شده که طی آن ۹۷ پرونده به ارزش بیش از ۶۰۰ میلیون ریال تشکیل و به تعزیرات ارجاع داده شده است.

هاشم لاجانی اضافه کرد: در این مدت ۱۲ واحد صنفی نیز در قالب گشت مشترک پملب شده است که اغلب شامل قلیان سرا، قهوه خانه و غذاخوری بوده است.

وی همچنین در خصوص تخلف کافی نت ها در رابطه با صدور برگه تردد بین شهری نیز گفت: طی یک ماه گذشته ۵۷ مورد بازرسی از کافی نت های فعال سطح شهر انجام شده که طی آن ۹ مورد تخلف گران فروشی ثبت و به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

لاجانی، با بیان اینکه اخذ ۲۰۰ هزار ریال برای ثبت درخواست برگه تردد توسط متصدیان کافی نت ها نامتعارف است ادامه داد: با هماهنگی های انجام شده قیمت ۸۰ هزار ریال برای درخواست اخذ برگه تردد در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، در ادامه جلسه، مسوولان نهادهای دولتی در خصوص نحوه نظارت بر بازار، توزیع کالاهای اساسی و جلوگیری از چندگانگی قیمت محصولات در سطح بازار بحث و گفت و گو کردند.

شهرستان ۲۴۱ هزار نفری مهاباد دارای ۶ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی است؛ اصناف بزرگترین بخش اقتصادی این شهرستان را تشکیل می‌دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان