وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از مرکز نوآوری کیش بازدید کرد


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از مرکز نوآوری کیش بازدید کرد

کیش - ایرنا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دومین روز سفر خود به کیش به همراه برخی از معاونان خود و رییس سازمان منطقه آزاد از مرکز نوآوری این جزیره بازدید کرد.

به گزارش ایرنا، محمدجواد آذری روز پنجشنبه با حضور در این مرکز با فعالان تعدادی از شرکت های دانش بنیان و استارت آپ های مستقر در مرکز نوآوری کیش دیدار و به گفت و گو نشست.

مدیرعامل موسسه علوم و فنون کیش و مدیر مرکز نوآوری کیش در این بازدید با بیان اینکه هم اکنون ۱۵۳ نفر به صورت مستقیم و ۶۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم در ۵۱ شرکت دانش بنیان و هفت استارتاپ این مرکز مشغول بکار هستند.

مسعود توفیقی افزود: با حمایت های این مرکز سه شرکت دانش بنیاد به میزان ۷۲۰ میلیارد ریال از تسهیلات بانکی استفاده کرده اند و سایر شرکت ها نیز در صورت اعلام نیاز می توانند از این خدمت به عنوان یک پشتوانه مالی در توسعه فعالیت های خود استفاده کنند.

وی اظهار داشت: استارتاپ ماهی جزیره فعال در عرصه بسته بندی و ارسال ماهی به نقاط مختلف کشور، پلت فرم جزیر ۳۶۰ فعال در معرفی پتانسیل های گردشگری جزیره کیش، پلت فرم رنتیفا فعال در عرصه کرایه خودرو به مسافران بدون حضور صاحب خودرو از جمله شرکت های دانش بنیان موفق در جزیره است.

توفیقی یادآور شد: مرکز نو آوری کیش با توجه به رسالت خود در اقتصاد دریا محور و توسعه اقتصاد سواحل و جزایر کشور میزبان و پذیرای شرکت های دانش بنیانی است که بتوانند در این حوزه مدل کسب و کار مدون و کاربردی را ارایه بکنند.

تله کیش نیازمند افزایش قلمرو است

بازید از اپراتور همراه تله کیش از دیگر برنامه های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این جزیره بود که عضو هیات امنا این اپراتور گفت: افزایش قلمرو فعالیت پروانه اپراتور کیش (تلکه کیش) به سایر مناطق ازاد تجاری ، صنعتی و ویژه برای یکپارچه شدن خدمات ضروری است.

مهدی نجاری افزود: معافیت از حق السهم ۲۸.۱ درصدی با توجه به ساختار ۱۰۰ درصد دولتی این اپراتور با عنایت به سرمایه گذاری کلان در دستور کار، اختصاص فرکانس غالب ۵G در منطقه آزاد کیش و سایر مناطق آزاد کشور و اختصاص نامبرینگ به اپراتور با توجه به ارایه سیمکارت های اعتباری از دیگر خواسته های این اپراتور است.

وی اضافه کرد: این اپراتور هم اکنون دارای ۱۹ هزار و ۲۶۸مشترک بوده و با پیش شماره ۰۳۹۴ امکان واگذاری حدود ۲۰۰ هزار سیمکارت به مشترکان وجود دارد.

نجاری افزود: این اپراتور تمام خدمات تلفن همراه اعم از مکالمه، پیامک، اینترنت نسل ۴.۵، رومینگ داخلی، رومینگ بین الملل، مکالمه بین الملل را دارد و واگذاری سیمکارت به مشترکان به صورت آنلاین از طریق آدرس sim.telekish.ir امکان پذیر است.

بازدید از پارک زمستانی پنگوئن آخرین برنامه آذری جهرمی در این جزیره بود که وی حین بازدید از این پارک با نزدیک از خدمات مبتنی بر فناوری های نوین این پارک آشنا شد.

این پارک در زمینی به مساحت هشت هزار و ۴۸۲ متر مربع و هفت هزار و ۶۰۰ متر مربع زیربنا با ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری احداث شده است تا ۲۲۰ نفر به صورت مستقیم در آن مشغول بکار شوند.

این پارک شامل بخش‌های یخ نوردی ، سوتمه، تیوپ سواری، ریل گلایدر و محوطه مناسبت‌های زمستانی و فضاهای مختلف از جمله صخره نوردی، تیراندازی ، گیم نت و سالن بیلیارد است.

آذری جهرمی برای بهره برداری از سه سامانه جدید هوشمند، ۲ فروند پهپاد پستی، و رونمایی از ۴۰۰ دستگاه وانت مزدای جدید در چرخه پستی کشور و بهره برداری از مرکز مکانیزه استان اصفهان به صورت ویدیئو کنفرانس به کیش سفر کرده است.

وی عصر روز گذشته در جلسه شورای فناوری اطلاعات و ارتباطات با محوریت سامانه های جدید کیش هوشمند، سامانه حقوقی و سامانه جامع اطلاعات جغرافیایی روند ارتقا زیرساخت های حوزه فناوری اطلاعات و امکانات ارتباطی کیش را بررسی کرد.

وی با حضور در نمایگشاه دائمی صنایع دستی منهورا جزیره کیش با فعالیت های بانوان هنرمند این جزیره آشنا شد و از خانه بومیان کیش برترین موزه بخش خصوصی کشور در سال ۱۳۹۹ - ۱۳۹۸ نیز بازدید کرد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی