عملیات اجرایی 2 مدرسه روستایی در خنداب کلید خورد


عملیات اجرایی 2 مدرسه روستایی در خنداب کلید خورد

 اراک - ایرنا - عملیات اجرایی 2 واحد آموزشی عصر روز چهارشنبه در روستاهای شهرستان خنداب از توابع استان مرکزی با حضور جمعی از مسئولان احرایی و فرهنگی این استان کلید خورد.هدف حذف مدارس کانکسی آغاز شد.

فرماندار شهرستان خنداب در حاشیه عملیات اجرایی این طرح‌های آموزشی در گفت وگو با ایرنا، اظهار داشت: این طرح‌ها در روستاهای «آدشته»و «کله بید» از توابع بخش قره‌چای در شهرستان خنداب ساخته می‌شود.

«حسن خزایی‌پور» افزود: ۱۳۰مدرسه فعال در خنداب وجود دارد که ۹ هزار دانش‌آموز در این مدارس و در سه مقطع تحصیلی آن آموزش می‌بینند.
وی بیان داشت: ۹ مدرسه کانکسی در روستاهای «گوره زار» ،« قطب آباد» ، «دارانجیر» ، «وزوانق» ، «چخماخ تپه» ، «ثمردشت» ، «عباس آباد» ، «قزل قلعه» و «کله بید» شهرستان خنداب وجود دارد که با پیگیری های انجام شده مدرسه روستای گوره زار با کمک خیران در حال ساخت است و در آینده ای نزدیک بهره‌برداری می‌شود.
فرماندار شهرستان خنداب تصریح کرد: مراحل اولیه ساخت مدارس دارانجیر نیز انجام شده است است و در روزهای آینده عملیات اجرایی این طرح آموزشی آغاز می‌شود.
خزایی پور عنوان کرد: پیگیری با خیران ادامه دارد و قرار است عملیات اجرایی مدرسه روستای قطب آباد نیز با کمک مردم نوعدوست آغاز شود.
وی با بیان اینکه پس از ساخت مدارس نیمه کاره ذکر شده،عملیات اجرایی مدارس روستاهای « ثمردشت» ، «چخماق تپه»، «وزوانق» « عباس آباد» در دستورکار قرار دارد، گفت:در روستای «سیردر» هم پیگیری و توافق اولیه با خیر صورت گرفته است که با این اقدام به زودی مدرسه استاندارد و مناسب به جای مدرسه تیرچوبی و قدیمی فعلی در این روستا انجام می‌شود.
فرماندار شهرستان خنداب تاکید کرد: با پیگیری انجام شده مدارس ۲ روستای «کرکان» و «مهر سفلی» به علت بافت قدیمی و فرسوده و نیاز به فضای آموزشی استاندارد تا مهر ماه سال جاری نوسازی می‌شود.
شهرستان خنداب به مرکزیت شهری به همین نام در فاصله ۹۰ کیلومتر اراک واقع شده و حدود ۶۰ هزار نفر جمعیت دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لیست کامل قد بلندترین بازیگران زن ایرانی | زنان بازیگر خوش قد و قامت را بشناسید!