آزادی 120 زندانی جرائم مالی از زندان‌های البرز


آزادی 120 زندانی جرائم مالی از زندان‌های البرز

مدیرکل امور زندان‌های استان البرز گفت: از ابتدای سال تا کنون 120 بدهکار مالی از زندان‌های البرز آزاد شده‌اند که این آمار تا پنجم خرداد به 150 نفر خواهد رسید.

اسماعیل جمیاری در نشست مطبوعاتی که روز سه شنبه چهارم خرداد در ندامتگاه شهید کچویی فردیس برگزار شد، اظهار کرد: زندان شهری است که باید تمامی امکانات، خدمات و شرایط زندگی یک انسان در آن فراهم شود است و زندانیان تنها در امر آزادی با سایر مردم متفاوت هستند.

به گزارش ایسنا، وی توضیح داد: اداره کل زندان‌های البرز به طور مستمر اقداماتی همچون احداث سرانه‌های ورزشی، آموزشی و درمانی را اجرایی می‌کند.

جمیاری با بیان اینکه یکی از دلایل وقوع جرم ناآگاهی است، ادامه داد: طی تفاهم نامه‌ای با آموزش و پرورش شرایطی برای تحصیل در تمامی مقاطع تحصیلی برای زندانیان داوطلب فراهم است و حتی افراد بی سواد زیر ۶۰ سال می‌توانند از این خدمات برخوردار شوند.

وی یکی دیگر از دلایل وقوع جرم را ضعیف بودن باورهای دینی متخلفین دانست و افزود: در این راستا برگزاری نماز جماعت و تبیین احکام دینی توسط ائمه جماعت برای زندانیان انجام خواهد شد.

مدیرکل امور زندان‌های استان البرز با بیان اینکه برخی از تخلفات به دلیل بیکاری و کم درآمدی است، تصریح کرد: اشتغال زندانیان یکی از اهدافی است که در دستورکار ما قرار دارد از این رو هدفگذاری کرده‌ایم که در سال جاری ۸۰ درصد زندانیان استان البرز در کارگاه‌های اشتغال زایی مشغول شوند.

جمیاری با بیان اینکه اقدامات حمایتی از زندانیان و خانواده آن‌ها به صورت جدی انجام می‌شود، یادآور شد: از ابتدای سال تا کنون ۱۲۰ بدهکار مالی از زندان‌های البرز آزاد شده‌اند که این آمار تا پنجم خرداد به ۱۵۰ نفر خواهد رسید.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تنها 20 حکم قانون هوای پاک اجرا شده است