نماینده یزد در مجلس: سوم خرداد نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس است


نماینده یزد در مجلس: سوم خرداد نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس است

یزد- ایرنا- نماینده مردم یزد و اشکذر و بخش ندوشن شهرستان میبد در مجلس شورای اسلامی گفت: فتح خرمشهر در سوم خردادماه 1361 خورشیدی از سوی رزمندگان پرتوان اسلام نقطه عطفی در تاریخ هشت سال دفاع مقدس ملت قهرمان ایران در نبرد با نیروهای شرق و غرب در حمایت از ارتش بعث عراق به شمار می رود .

به گزار ش ایرنا، محمدصالح جوکار شنبه شب در دیدار با تعدادی از یزدی های شرکت کننده در فتح خرمشهر با گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی افزود: این حماسه عظیم ماندگار سند عزت و افتخار و محصول ایثار و رشادت جان برکفان سپاه اسلام است.

وی با بیان اینکه اگر امروز ملت ایران در عرصه‌های مختلف دارای اقتدار و عزت است به خاطر ایثار سپاهیان اسلام و تکیه بر ارزش های دینی و انقلابی است، ادامه داد: باید روزهای بزرگ دوران دفاع مقدس در بین مردم و نسل جوان زنده بماند.

این نماینده استان یزد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رمز و راز عزت و سربلندی این ملت و کشور در گرو روحیه جهادی و انقلابی و حرکت در مسیر شهیدان و داشتن اخلاص است .

جوکار بیان کرد: باید فرهنگ ایثار و فداکاری مردم ایران در مسیر حقیقت که جزو اهداف شهیدان انقلاب است در جامعه و بین مردم و جوانان روز به روز گسترش یابد.

وی، توجه به رزمندگان و رسیدگی به نیازهای آنها را یک وظیفه ملی و دینی ذکر کرد و گفت: باید بر حسب وظیفه دینی و ملی بیش از گذشته به نیازهای رزمندگان قهرمان پاسخ داد که نقش اصلی در دفاع مقدس داشتند.

این نماینده یازدهم مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: بیان خاطره رزمندگان اسلام و تدوین و انتشار آنها از اهمیت زیادی برخوردار است و در این خصوص باید اقدام های مناسبی از سوی متولیان امر صورت گیرد.

همچنین حجت‌الاسلام عباس زارع مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد با گرامیداشت سوم خرداد بر زنده نگه داشتن یاد شهیدان و فرهنگ ایثار در جامعه تاکید کرد.

آزادسازی خرمشهر یکی از هدف‌های اصلی عملیات بیت‌المقدس در خلال جنگ ایران و عراق بود که پس از این نبرد، شهر خرمشهر پس از ۵۷۶ روز اشغال از سوی نیروهای ارتش بعثی عراق، در سوم خرداد سال ۱۳۶۱ با تلاش نیروهای مسلح ایران بازپس گرفته شد.

آزادی خرمشهر به تدریج مقدمه به زانو درآمدن نیروهای بعثی شد و با قبول آتش بس به مزرهای بین المللی شناخته شده ۲ کشور بازگشت.

نیروهای بعثی عراق ۳۱ شهریور ماه ۱۳۵۹ هجری شمسی از زمین، دریا و هوا خاک جمهوری اسلامی را هدف حمله خود قرار داد و سرانجام در مقابله با رزمندگان اسلام توان و ایستادگی خود را از دست دادند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تشکر رسمی از معلم؛ 20 متن متفاوت و جدید