زنجان در وضعیت جوی هشدار زرد قرار گرفت


زنجان در وضعیت جوی هشدار زرد قرار گرفت

زنجان - ایرنا - مدیرکل هواشناسی استان زنجان، گفت: از امروز / شنبه یکم خرداد ماه جاری/ تا اواخر وقت چهارشنبه، رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید و احتمال ریزش تگرگ، این استان را فرا می‌گیرد و وضعیت جوی در حالت هشدار زرد خواهد بود.

به گزارش ایرنا، محمدرضا رحمان‌نیا روز شنبه در اطلاعیه‌ای که به همین منظور صادر شد، اظهار داشت: این وضعیت جوی تا روز دوشنبه هفته جاری به صورت رگبار پراکنده باران و رعد و برق متناوب و وزش باد نسبتا شدید و به صورت لحظه ای تا شدید و احتمال ریزش تگرگ بوده و طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه نیز این سامانه بارشی تقویت خواهد شد.

وی به مخاطرات احتمالی این پدیده جوی اشاره کرد و اظهار داشت: طی این مدت، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن برخی مسیل‌ها، آسیب به تاسیسات و بناهای کم استحکام شهری و روستایی و کشاورزی، پرتاب اشیا به سبب وزش باد نسبتا شدید تا لحظه ای شدید و آسیب به محصولات کشاورزی در اثر بارش تگرگ، محتمل است.

رحمان نیا به عموم مردم توصیه کرد، از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها به دلیل بارندگی و احتمال وقوع سیل و حضور در ارتفاعات و فضاهای باز به سبب وقوع رعد و برق پرهیز کنند تا میزان حوادث احتمالی به حداقل برسد.

وی ادامه داد: افراد در عبور از کنار ساختمان های نیمه کاره احتیاط بیشتری کرده و از توقف در کنار درختان خشکیده و تاسیسات شهری با استحکام کم و انجام عملیات عمرانی در ارتفاع بالا و سمپاشی و محلول پاشی به جد اجتناب کرده و از تاسیسات کشاورزی به ویژه گلخانه‌ها و انبارها و همچنین از باغات در برابر تگرگ، محافظت به عمل آورند.

رحمانی ادامه داد: عشایر و دامداران در عبور از ارتفاعات و حاشیه مسیل ها و رودخانه ها به ویژه در ساعات بعدازظهر خودداری کرده و دامداران نیز انتقال دام از واحدهای غیرایمن به محل های امن و همچنین انجام تمهیدات پیشگیرانه به منظور جلوگیری از آسیب و خسارت های احتمالی را جدی تر بگیرند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد پسرم | 60 متن تبریک روز تولد پسرم جدید و احساسی