20 هزار تن گندم از کشاورزان استان قم خریداری می‌شود


20 هزار تن گندم از کشاورزان استان قم خریداری می‌شود

قم - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم با اشاره به این که فرآیند خرید تضمینی گندم از کشاورزان آغاز شده‌است، گفت: طبق پیش بینی‌های انجام شده توسط سازمان جهاد کشاورزی قم، امسال حدود  20 هزار تن گندم از تولید کنندگان و کشاورزان استان توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی خریداری خواهد شد.

سعید محمدی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد: در همین رابطه علاوه بر سیلوی ۱۰۸ هزار تنی شهید آصف نخعی قم که در کیلومتر۱۰ جاده اراک واقع شده است، شرکت تعاونی روستایی جعفرآباد قم نیز به عنوان مباشر خرید آماده تحویل گندم از کشاورزان عزیز آن بخش است.

وی تاکید کرد: البته در انبارهای شرکت تـعاونی بخش جعفرآباد صرفا محموله‌های با وزن کمتر از هشت تن خـریداری و تحـویل گرفته‌ می‌شود و محموله‌های با وزن بیش از این مقدار برای انجام خرید تضمینی باید به سیلوی ملکی استان تحویل داده شود.
وی با اشاره به این‌که قیمت خرید پایه گندم معمولی مبلغ ۵۰ هزار ریال و گندم دروم ۵۲ هزار ریال است، تاکید کرد: کشاورزان به‌منظور سهولت در امر تحویل گندم و نیز دریافت وجه آن، قبل از مراجعه به مراکز خرید، نسبت به ثبت اطلاعات زراعی خود در سامانه پهنه بندی وزارت جهاد کشاورزی اقدام نمایند.

محمدی ضمن تاکید بر اجرای تمامی ضوابط و دستورالعمل‌های مربوط به فرآنید خرید تضمنی گندم و کلزا، ادامه داد: با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت، نیروی انتظامی و اداره کل راهداری با نظارت و دقت لازم از ورود گندم‌های مصارف دامی، کهنه و یا وارداتی به چرخه خرید گندم جلوگیری به‌عمل خواهد آمد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم همچنین با اشاره به این که گندم و آرد مورد نیاز قم به صورت کامل تامین است،‌ گفت: هیچگونه مشکلی درتامین گندم و آرد و همچنین فرآیند حمل و توزیع آرد در استان وجود ندارد.

گندم مورد نیاز استان قم در سیلوی بتنی شهید نخعی که در جنوب غربی شهر قم قرار دارد، ذخیره می‌شود، این سیلو دارای ظرفیت ذخیره سازی ۱۰۸ هزارتن گندم و ۳۶ کندو می‌باشد، این سیلو با توان تخلیه و بارگیری ۲۰۰ تن در ساعت از امکانات مناسب و تجهیزات کامل تخلیه و بارگیری گندم برخوردار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان