اراضی بایر حاشیه شهر اراک به محدوده شهری اضافه شود


اراضی بایر حاشیه شهر اراک به محدوده شهری اضافه شود

اراک - ایرنا - نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در خانه ملت گفت: اراضی بدون پوشش فضای سبز و بایر در محدوده شهری اراک به ویژه منطقه کمربندی شمالی و حاشیه قنات ناصری باید به محدوده شهری اضافه شود.

«علی اکبر کریمی» روز پنجشنبه با اشاره به بازدید معاونان وزیر راه و شهرسازی از استان مرکزی در جمع خبرنگاران، افزود: اراضی بدون پوشش فضای سبز باید به محدوده شهری به ویژه کمربندی شمالی، سنجان و کرهرود باید در طرح جامع الحاق شود.
وی ادامه داد: بخش زیادی از اراضی منطقه رسول آباد اراک پیش از پیروزی انقلاب تفکیک شده و تعدادی از آن‌ها توسط مالکان اولیه و بنیاد مستضعفان به مردم واگذار شده است و با توجه به اینکه کاربری منطقه به‌عنوان طرح مسکونی معرفی شده باید در اسرع وقت این اراضی تعیین تکلیف شود.
نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در بهارستان اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی باید در کوتاه ترین ممکن برای جمع بندی مسائل مربوط به طرح جامع اراک و آشتیان اقدام و تصمیم نهایی به مردم منعکس شود.
کریمی تاکید کرد: اراضی حاشیه شهر آشتیان که متعلق به شهرداری این شهر است، با نظر مساعد مسئولان استانی و شهرستانی باید به محدوده قانونی الحاق شود و در این راستا دستگاه‌های ذیربط باید زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند.

کلانشهر اراک با ۵۶۰ هزار نفر جمعیت مرکز استان مرکزی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مجموعه متن و پیام تبریک روز معلم فیزیک