تفاهمنامه همکاری بین بانک مهرایران و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان امضا شد


تفاهمنامه همکاری بین بانک مهرایران و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان امضا شد

زاهدان- ایرنا- تفاهمنامه همکاری بین بانک قرض الحسنه مهر ایران و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان به منظور مقابله با ویروس کرونا امضا شد.

به گزارش ایرنا مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در سیستان و بلوچستان روز دوشنبه در این مراسم اظهارداشت: این بانک در سال ۸۶ با مشارکت و سرمایه گذاری ۱۰ بانک بزرگ و عمده کشور از محل منابع قرض الحسنه افتتاح شد.

مسعود مسعودی گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران حدود ۵۳۰ شعبه در سطح کشور دارد که سهم سیستان و بلوچستان ۱۳ شعبه است.

وی افزود: این بانک بعد از گذشت سال ها به موفقیت های شاخصی در نظام بانکی دست یافته و تعداد مشتریان بانک در کل کشور از مرز ۱۰ میلیون نفر گذشته و با رشد منابع ۶۶ درصد در سال ۹۹ حرف اول را در بین شبکه‌های بانکی کشور ایفا می کند.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در سیستان و بلوچستان بیان کرد: یکی دیگر از افتخارات این بانک اینست که با وجود تسهیلات بیش از حد در بین شبکه های بانکی، میزان مطالبات معوق زیر یک درصد است.

وی خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن شرایط کنونی کشور و شیوع کرونا و وضعیت اقتصادی و اجتماعی و همچنین اولویت اصلی کشور در حوزه اقتصادی، این بانک به سهم خود در اشتغال خرد و تولید داخلی سهم خوبی را ایفا می کند.

مسعودی گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای منویات مقام معظم رهبری که فرمودند« هرکسی که می تواند کمک به سلامت جامعه و عدم شیوع کرونا کند کوتاهی ننماید»، در قالب مسوولیت اجتماعی و اقدامات ویژه مقابله با کرونا اقداماتی را در حوزه انعقاد قرارداد با وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی و مشارکت در طرح شهید سلیمانی از طریق اقلام مورد نیاز و کنترل این ویروس به مبلغ کل ۱۳۰ میلیارد ریال در طرح مذکور و حدود ۱۵ هزار قلم تجهیزات پزشکی شامل دستگاه اکسیژن، دستگاه ضدعفونی کننده، دستگاه تب سنج لیزری و غیره انجام داده است.

وی افزود: همچنین اختصاص اعتبار ۲ هزارو ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به کارکنان حوزه سلامت از دیگر موارد در این تفاهمنامه است.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در سیستان و بلوچستان گفت: این بانک مشارکت با دانشگاه علوم پزشکی زاهدان را تا زمان شیوع ویروس کرونا ادامه خواهد داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان نیز در این مراسم اظهارداشت: در ابتدای دولت یازدهم و در سال‌های ۹۲ و ۹۴ طرح تحول نظام سلامت آغاز و یک معاونت اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی اضافه شد.

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری افزود: باعث افتخار است که هیچ بیماری در استان های محروم مانند سیستان و بلوچستان و هرمزگان پشت درب بیمارستان ها وجود ندارد.

وی گفت: در بحث کرونا عادی انگاری بدترین مساله است و هنوز در این استان نمی توان اعلام کرد که از قله و پیک چهارم پایین آمدیم زیرا همچنان امکان بروز مشکل وجود دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان بیان کرد: کرونا باعث شد ارگان های مختلف به وظیفه ذاتی خود عمل کنند و در مقوله سلامت حاکمیت به تنهایی نمی تواند کاری انجام دهد و همگان باید در کنار یکدیگر فعالیت کنند.

وی افزود: با راه اندازی بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی در زاهدان تا یکماه آینده به متوسط کشوری نزدیک خواهیم شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق