همه شاخص‌های دانشگاه تربت‌حیدریه طی هشت سال گذشته ارتقا یافته است


همه شاخص‌های دانشگاه تربت‌حیدریه طی هشت سال گذشته ارتقا یافته است

تربت حیدریه- ایرنا- رییس دانشگاه تربت حیدریه گفت:دانشگاه تربت حیدریه از آغاز به کار دولت تدبیر و امید در همه شاخص‌های فرهنگی، پژوهشی، آموزشی و اداری ارتقا یافته است.

دکتر محمد حسن فتحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:این دانشگاه ۲۰ انجمن علمی دارد که از این تعداد ۱۷ انجمن علمی از سال ۱۳۹۳ تاکنون در این دانشگاه راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: فعالیت انجمن‌های علمی دانشگاه یکی از شاخص مهم ارزیابی عملکرد هر دانشگاه است و از سال ۱۳۹۳ تا کنون به لحاظ تعداد و کیفیت فعالیت، نسبت به گذشته ۶۳ درصد رشد داشته است.

رییس دانشگاه تربت حیدریه گفت: برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی در همه رشته های تحصیلی، برگزاری مسابقات علمی و چاپ مقالات از مهم ترین اقدامات انجمن های علمی دانشگاه در این مدت بوده است.

فتحی افزود:۲۰ کانون‌ فرهنگی، هنری و مذهبی هم در دانشگاه تربت حیدریه وجود دارد که در سال‌های گذشته فعالیت قابل توجهی داشته اند و نتیجه فعالیت انجمن های علمی و کانون‌های فرهنگی این است که هرچه مشارکت دانشجویان بیشتر باشد آسیب های اجتماعی و مشکلات روحی دانشجویان کاهش می یابد.

وی ادامه داد: کانون‌های فرهنگی، هنری و مذهبی دانشگاه تربت حیدیه از سال ۱۳۹۳ تا کنون چهار هزار برنامه و فعالیت فرهنگی و هنری داشته اند و کانون حامیان سبز دانشگاه تربت حیدریه مقام برتر جشنواره ملی رویش را کسب کرد.

مقدمات تاسیس دانشگاه تربت حیدریه با راه‌اندازی آموزشکده فنی تربت حیدریه در سال ۱۳۸۴ فراهم شد و این آموزشکده در سال ۱۳۹۱ با موافقت شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه ارتقا یافت.

دانشگاه تربت حیدریه با ۴۰ عضو هیات علمی و ۲۹ کدرشته در سه مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لغت نامه ورزشی