طرح روکش حفاظتی آسفالت در محورهای فرعی و روستایی قم انجام شد


طرح روکش حفاظتی آسفالت در محورهای فرعی و روستایی قم انجام شد

قم-ایرنا-معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: با اعتبار 82 میلیارد ریال پروژه بهسازی یک صد کیلومتر از راههای فرعی-روستایی استان با اجرای طرح درزگیری و فوگسیل عملیاتی شد.

به گزارش روز چهارشنبه اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای قم، محمد رضا زیدآبادی افزود: این طرح در راستای اقدامات کم هزینه و زودبازده و به منظور بهبود کیفیت روسازی در سطح راههای فرعی – روستایی استان قم عملیاتی شده‌است.

وی محورهای نورآباد ،ورجان و قاهان را از جمله راههای مشمول این طرح دانست و اضافه کرد: ازدیگر محورهای روستایی و فرعی مشمول طرح درزگیری و فوگسیل می‌توان به محورهای کهک ،ابرجس ،ساریه خاتون ، جریک آغاج ، ورزنه و احمدآباد است.

معاون فنی وراههای روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان درخصوص بازه زمانی اجرا و تکمیل این طرح اظهار داشت: با توجه به روند اجرایی مناسب پروژه درپایان آذرماه امسال شاهد تکمیل وبهره برداری از این طرح خواهیم بود.

زیدآبادی یادآور شد: عملیات اجرایی پروژه بهسازی راههای فرعی – روستایی استان از بیستم فروردین ماه امسال کلید خورده‌است.

وی با اشاره به جزییات این پروژه در دست اقدام گفت: در عملیات درزگیری از قیر پلیمری و در عملیات فوگ سیل از امولسیون css استفاده می‏‌شود که به عنوان لایه حفاظتی ( متناسب با وضعیت رویه راه ) مورد بهره برداری قرارمی گیرد.

زید آبادی ازویژگی های مهم دراستفاده از روش فوگسیل جهت نگهداری از راهها ، به تسریع دراجرا ،هزینه کم اشاره کرد و افزود : از دیگر مزایای استفاده از این نوع امولسیون عدم آلودگی های زیست محیطی است.

به گفته وی، به دلیل آنکه امولسیون مورد نظر ( فوگسیل ) ترکیبی از آب وقیر می باشد فاقد مواد سمی بوده و پس از پاشش برسطح راه ، دربازه زمانی معین آب آن تبخیر و قیر موجود ضمن نفوذ درخلل و فرج ، موجب بهبود کیفیت رویه سطح آسفالتی می‌گردد.

معاون فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم افزود: این فرایند درامولسیون فوگسیل ضمن آنکه ازآلودگی زیست محیطی به طرز چشمگیری می کاهد موجب استحکام و افزایش عمر آسفالت می‏‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان