رگبار، رعد و برق و تندباد پدیده غالب هواشناسی استان مرکزی است


رگبار، رعد و برق و تندباد پدیده غالب هواشناسی استان مرکزی است

اراک - ایرنا - مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: رگبار، رعد و برق و تندباد پدیده غالب هواشناسی این استان در 24 ساعت آتی است.

« رضا مرادی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد عبور یک موج کم ارتفاع لایه‌های میانی جو موجب ناپایداری هوا تا ۲ روز آینده در استان مرکزی می‌شود.

وی بیان کرد: امروز ناپایداری‌ها بیشتر در مناطق شمالی استان مرکزی است، بنابراین در برخی از نقاط نیمه شمال استان مرکزی در ساعات بعدازظهر رگبار و رعد و برق و احتمال وزش باد شدید موقتی دور از انتظار نیست.

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: احتمال ضعیف‌تر وقوع این ناپایداری‌ها در سایر نقاط به‌ویژه مناطق مرکز و شرق استان نیز وجود دارد.

مرادی اظهار داشت: فردا ( دوشنبه) این ناپایداری‌ها گسترش بیشتری پیدا می‌کند و در مناطق وسیع‌تری از استان مرکزی رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.

وی گفت: هر چند سامانه مزبور از روز سه‌شنبه از مناطق مرکزی کشور عبور می‌کند اما به دلیل وجود ناپایداری‌های همرفتی از سه‌شنبه تا پایان هفته جاری در ساعات بعدازظهر رشد ابر و احتمال رگبارهای پراکنده در برخی از نقاط استان دور از انتظار نیست.

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی اضافه کرد: دمای هوا تا روز سه‌شنبه روند کاهشی دارد و به‌ ویژه در دمای روزانه این کاهش دما محسوس‌تر است.

مرادی عنوان کرد: ساوه با بیشینه دمای ۳۰ و ۹ دهم درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و شازند و خمین با کمینه دمای هفت و سه دهم درجه سانتیگراد بالای صفر خنک‌ترین شهر استان مرکزی در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

حدود ۱۷۵ میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری ( اول مهرماه پارسال) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک روز معلم مبارک به برادرم 1401 + عکس نوشته تبریک روز معلم به برادر