مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته‌ای که گذشت


مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته‌ای که گذشت

بندرعباس- ایرنا- آغاز عملیات احداث بزرگترین طرح مسکن کشور، افتتاح 23 پروژه بهداشتی و درمانی ، انعقاد قرارداد خرید تضمیمنی 50 هزار مترمکعب آب، افتتاح تصفیه خانه سد سرنی میناب و تعطیلی پنجشنبه تمام دستگاه های اجرایی از جمله مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته گذشته است.

هرمزگان هفته گذشته ( چهارم تا ۱۰ اردیبهشت ماه) شاهد رخدادها و انتشار اخبار مختلفی در حوزه های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، ورزشی، فرهنگی و دیگر بخش ها بود که در این گزارش مهمترین این موارد مرور می شود.

سیاسی

رییس ستاد انتخابات هرمزگان گفت: از مجموع ۹۱۷ نفر از ثبت نام کنندگان درششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر در استان، ۶۶۵ نفر تایید صلاحیت شدند.

علی رئوفی روز پنجشنبه گذشته در گفت وگو با ایرنا با اشاره به اینکه ازاز ۹۱۷نفر داوطلب ، صلاحیت ۷۶۶نفر از داوطلبان شورای شهر هرمزگان در هیات اجرایی تایید شدند، افزود: ۵۸ نفر در هیات اجرایی و ۹۸ نفر در هیات نطارت رد صلاحیت شده اند.

سفیر جمهوری ارمنستان در تهران موقعیت هرمزگان و استقرار آن در کنار آب های آزاد را برای این کشور بسیار مهم و حائز اهمیت عنوان کرد.

آرتاشس تومانیان سه شنبه گذشته در دیدار فریدون همتی استاندار هرمزگان با وی ، اظهار داشت: اگرچه ارمنستان با هرمزگان فاصله زیادی دارد اما وجود بنادر متعدد در هرمزگان و شبکه ریلی فاصله ها را نزدیک کرده و زمینه فعالیت مشترک بسیاری از این طریق بندر شهید رجایی در این استان وجود دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان از تعطیلی پنجشنبه ها در تمام دستگاه های اجرایی استان از روز نهم اردیبهشت ماه امسال خبر داد.

نازنین شیبانی تذرجی روز دوشنبه گذشته در نشستی در همین رابطه اظهار داشت: با استناد به مصوبه شصت و پنجمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا و با توجه به گسترش بیماری کووید. ۱۹ و همچنین کاهش میزان بارندگی و منابع آب استان در سال جاری و با توجه به ضرورت مدیریت مصرف آب و برق در استان، برقراری تعطیلی روزهای پنجشنبه در کل دستگاه های اجرایی هرمزگان تا رفع بحران های موجود از تاریخ نهم اردیبهشت ۱۴۰۰ اجرا خواهد شد.

اقتصادی

احداث ۱۰ هزار واحد مسکن ملی هرمزگان عصر روز چهارشنبه گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی ، استاندار هرمزگان و نمایندگان مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی در این شهر آغاز شد.

هر واحد مسکن این طرح ملی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ متر مساحت خواهد داشت و در مدت ۴۸ ماه احدامی‌شوند و در ۶۰۵ بلوک ساختمانی طراحی شده‌اند.

این بزرگترین طرح احداث و عرضه مسکن کشور به شمار می‌رود که با سرمایه‌گذاری افزون‌ بر ۷۰ هزار میلیارد ریال در روبه‌روی مجتمع بانکداران بندرعباس اجرا می‌شود.

پنجشنبه گذشته همزمان با شصت و پنجمین پویش هر هفته الف -ب - ایران با دستور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری سامانه نمک زدایی آب شیرین کن و تامین آب کلان شهر بندرعباس از آب شیرین کن ۱۰۰هزار متر مکعبی این شهر با حضور استاندار و جمعی از مسوولان استان بهره‌برداری شد.

رییس جمهوری همزمان با این پویش دستور افتتاح سد سرنی میناب واقع در شرق هرمزگان را نیز صادر کرد.

سید حسن رضوی مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در مراسم بهره‌برداری ازاین طرح گفت:«تصفیه‌خانه سرنی»، یکی از پروژه‌های مهم ملی و آخرین بخش از «طرح سد سرنی و سامانه انتقال و تصفیه‌خانه» بوده که برای احداث آن، مبلغ ۳۳۰ میلیارد ریال و ۱۵ میلیون یورو از محل اعتبارات بانک توسعه اسلامی هزینه شده است.

پروژه مسکونی، اداری و تجاری دریای نوربندرعباس نیز عصر چهارشنبه گذشته با حضورمحمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و استاندار هرمزگان افتتاح شد.

مدیرکل راه وشهر سازی هرمزگان در آیین بهره برداری از این پروژه گفت: این پروژه در قالب ۱۰۰ واحد و با سرمایه گذاری ۸۸۰میلیارد ریال احداث شده است.

آرش رضایی افزود: این مجتمع با مساحت سه هزار و ۶۰۸متر در قالب ۸۸ واحد مسکونی، پنج واحد اداری و ۱۶ واحد تجاری احداث شده است.

چهارشنبه گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار هرمزگان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، عملیات اجرایی پروژه ۲۵۶ واحدی مسکن در شهرک پیامبر اعظم (ص) بندرعباس نیز آغاز شد.

این مجتمع در ۱۰طبقه در قالب واحدهای ۶۰ و ۸۰متری احداث می شود.

استاندارهرمزگان گفت: سهم بودجه سال ۱۴۰۰برای این استان ۲۳هزارو ۸۸۰میلیارد ریال پیش بینی شده که در همسنجی با سال قبل ازرشد ۱۴۷درصدی برخوردار است.

فریدون همتی روز یک‌شنبه گذشته به رسانه‌ها اعلام کرد: علاوه بر این منابع، ۷ هزار و۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار از محل هدفمندی یارانه‌ها نیز برای استان پیش‌بینی شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: پنج میلیون و ۵۲۵ هزار تن انواع کالا در سال گذشته از طریق خطوط ریلی در بندر شهید رجایی جابه جا شد.

علی رضا محمدی کرجی ران روز شنبه گذشته با تشریح اقدام صورت گرفته سال گذشته در شبکه ریلی بندرشهید رجایی افزود: این میزان کالا در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته رشد ۳.۷۲ درصدی را نشان می‌دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: دستگاه های اجرایی مسوول، نظارت‌ها در زمینه عرضه و توزیع مرغ در استان را تشدید کنند تا از عرضه خارج از شبکه یا هرگونه سوءاستفاده احتمالی در بازار این محصول جلوگیری شود.

ایرج حیدری یکشنبه شب گذشته در نشست ستاد تنظیم بازار استان با اشاره به تلاش‌ها برای تامین مرغ استان افزود:تلاش است با پیگیری‌های پی در پی برای رفع موانع پیش روی واحدهای مرغداری استان جهت افزایش تولید و عرضه گسترده این محصول در بازار، مشکلات تامین این کالا در هرمزگان به حداقل ممکن برسد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی هرمزگان از تخلیه و بارگیری ۳۶۰ هزار تن انواع کالای اساسی در بندر شهید رجایی از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

مسعود دشوارگر عصر سه شنبه گذشته با اعلام این خبر به رسانه ها اظهار داشت: هم اکنون نیز سه فروند کشتی حامل کالاهای اساسی شامل ۶۹ هزار و ۳۰۰ تن گندم، ۴۴ هزار تن روغن خام و ۶۷ هزار و ۵۰۰ تن شکر برای تخلیه در بندر شهید رجایی پهلو گرفته است.

مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان گفت: با تلاش شبانه روزی شرکت های پیمانکاری، گاز رسانی به شهر بندرعباس امسال تکمیل می شود.

فواد حمزوی روز سه شنبه گذشته در گفت وگو با ایرنا افزود: گازرسانی به شهر بندرعباس در ۷ مرحله انجام شده است و هم اکنون تعداد ۹۳ هزار و ۸۰۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

کارگران، گروه کار و واحدهای نمونه هرمزگان سه شنبه گذشته در آیین سی و دومین جشنواره امتنان از کارگران این استان تجلیل شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استانداری هرمزگان در این مراسم اظهار. داشت: راز آفرینش و رشد انسان در گرو کار و تلاش است و جامعه ای که افراد آن مشغول به کار باشند، کمتر دچار آسیب های اجتماعی می شوند.

علی رئوفی با اشاره به اینکه هرمزگان در مسیر رشد و توسعه در بخش های مختلف اقتصادی است، ادامه داد: بر این اساس هر ساله بر جمعیت کارگری استان افزوده می شود که باید جهت جلوگیری از آسیب های احتمالی ، برنامه ریزی کرد.

اجتماعی

دوشنبه گذشته همزمان با ششمین روز از هفته سلامت، ۲۳ پروژه بهداشتی درمانی به صورت ویدیو کنفرانس با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ، معاونان دانشگاه، فرمانداران و امامان جمعه شهرستان ها افتتاح و به بهره برداری رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در حاشیه بهره برداری از این پروژه ها، اظهار داشت: اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه ها، ۲۱ میلیاردو ۱۵۴ میلیون تومان است که در هشت شهر اجرا شده است.

دکتر حسین فرشیدی خاطرنشان کرد: از این شمار پروژه، ۹ مورد با اعتبار ۱۶ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان توسط خیران در شهرستان های جاسک، سیریک، بشاگرد و پارسیان به بهره برداری رسیده است.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از مرگ ۹ نفر بر اثر غرق شدگی در استان خبر داد و گفت: این شمار فوتی در بازه زمانی ۲۵ اسفند پارسال تا ۱۳ فروردین ماه امسال اتفاق افتاده است.

دکتر حسین قاسمی روز شنبه گذشته در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: در بازه زمانی یاد شده در مجموع ۱۴ مورد غرق شدگی در هرمزگان رخ داده که پنج نفر از مصدومان در رده سنی زیر پنج سال قرار داشتند.

نماینده هرمزگان در اتاق اصناف ایران گفت: بنا به آمارهای کشوری نقش اصناف در زنجیره انتقال بیماری کرونا ١١ درصد است و تعطیلی آنان به تنهایی در قطع این زنجیره موثر نخواهد بود.

"مسعود محمدشاهی" روز شنبه گذشته با بیان این مطلب افزود: قطع زنجیره و کنترل بیماری نیازمند رعایت و همکاری تمامی بخش های جامعه و کاهش سفرها، برگزار نشدن جشن ها و عزاداری ها و مهمانی و دورهمی های خانوادگی و رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی در تمامی بخش ها است.

هفته گذشته در آستانه میلاد کریم اهل بیت(ع) و در جریان سرکشی رییس کل دادگستری هرمزگان از خانواده زندانیان نیازمند و بی بضاعت ۳۲۵ بسته کمک معیشتی به ارزش بیش از یک میلیارد و ۴۶۲ میلیون ریال به این خانواده ها اهدا شد.

قضایی، نظامی، انتظامی، دفاعی

دوشنبه گذشته عملیات احداث ساختمان جدید دادگستری بخش احمدی با حضور رییس کل دادگستری استان هرمزگان در شهر سرگز آغاز شد.

رییس کل دادگستری هرمزگان در جریان این مراسم گفت: ساختمان جدید دادگستری بخش احمدی در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع با زیربنای ۷۹۰ متر و در دو طبقه احداث می شود.

علی صالحی ادامه داد: با توجه به تأکیدات ریاست محترم قوه قضائیه مبنی بر ضرورت تسهیل دسترسی مردم به خدمات قضایی و همچنین نیاز مبرم بخش احمدی به ساختمان جدید و مستقل دادگستری، احداث این طرح در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفت و خوشبختانه امروز پس از طی مقدمات لازم عملیات اجرایی آن آغاز شد.

فرهنگی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: در مجموع ۱۱ شهر این استان در شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر ثبت نام کردند که از این تعداد چهار شهر در فهرست نهایی قرار گرفتند.

رضا کمالی زرکانی روز دوشنبه گذشته با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: براساس اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهر بندرعباس در حوزه سینما، میناب در حوزه نمایش، بندرکنگ(بندرلنگه) در بخش موسیقی و کیش در بخش صنایع دستی به‌عنوان شهرهای خلاق فرهنگ و هنر معرفی شدند.

جمعه گذشته به مناسبت دهم اردیبهشت ماه روز ملی خلیج فارس ۲ اثر پوستر با موضوع "دشمن شکنند امواج خلیج فارس" در حوزه هنری انقلاب اسلامی استان هرمزگان تولید شد.

این ۲ پوستر به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان هرمزگان و توسط مهران پندار ، از طراحان جوان و هنرمند حوزه هنر انقلاب در استان هرمزگان تولید و منتشر شده است.

هفته گذشته همزمان با هفته هرمزگان ۲ عروسک دختولوک و کجوک(عروسک های بومی محلی استان هرمزگان) مجوز شورای اسباب بازی گرفت و رونمایی شدند.

استاندار هرمزگان گفت: با توجه به تصمیم اخیر ستاد ملی کرونا، مراسم شب های قدر در فضای باز با تعداد نفرات محدود و حداکثر دو ساعت برگزار می شود.

فریدون همتی شنبه شب گذشته در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت:به منظور تدوین دستورالعمل اجرایی برگزاری آیین شب های قدر، کمیته ای در استان تشکیل می شود که محل برگزاری و نحوه اجرای این مراسم ها را مشخص خواهد کرد و از طریق مراجع مربوطه اطلاع رسانی خواهد شد.

رییس دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های هرمزگان گفت: جشنواره بزرگ «نسیم رحمت» در قالب پویش ملی «در بهشت» به مناسبت ماه مبارک رمضان در این استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام سید عباس تقوی هفته گذشته در این خصوص به خبرنگار ایرنا اعلام کرد: این جشنواره که از روزهای گذشته آغاز شده و دانشجویان و استادان دانشگاه تا پایان این ماه مبارک فرصت شرکت در آن را دارند دارای بخش های مختلفی همچون قرآنی، مواسات و همدلی، کتاب خوانی، فعالیت‌های هنری، تفسیر و هم‌اندیشی استادان است.

هفته گذشته کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان از تمامی قصه گویان در این استان به شرکت در پویش مردمی «من قصه را دوست دارم» دعوت کرد.

عفت تفضلی مسوول انجمن قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان روز دوشنبه گذشته به رسانه ها اعلام کرد: این پویش مردمی با هدف حفظ میراث کهن قصه گویی و ترویج و انتقال آن به نسل کودک و نوجوان به هنر قصه‌گویی برگزار می شود.

آموزش و پرورش، آموزش عالی

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: ۱۲۷ نفر از دانش آموزان این استان ظرف یکسال گذشته به مرحله دوم المپیادهای علمی دانش آموزان راه یافتند.

ایرج بیت الهی روز یکشنبه گذشته با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: ۳۰ نفر از این تعداد دانش آموز در رشته ریاضی، ۱۱ نفر ادبی، ۲ نفر اقتصاد و مدیریت، ۱۴نفر زیست شناسی، چهار نفر تفکر و کارآفرینی، ۱۰ نفر علوم زمین، چهار نفر سلول‌های بنیادی، ۱۷ نفر شیمی، سه نفر فیزیک، ۱۰نفر رایانه، ۱۱ نفر جغرافیا و ۱۱ دانش آموز نیز در رشته نجوم هستند.

معاون آموزشی دانشگاه هرمزگان گفت: با توجه به شرایط کرونایی تاکنون تصمیم قطعی برای نحوه برگزاری آزمون های پایان سال تحصیلی که از دغدغه های دانشجویان بوده گرفته نشده است.

محمدرضا سمتی روز یکشنبه گذشته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این احتمال وجود دارد که آزمون های پایانی دانشگاه‌ها در مناطق زرد و آبی به صورت حضوری برگزار شود و وزارت علوم نیز این را اعلام کرده است.

ورزشی

تیم فولاد هرمزگان هفته گذشته در چارچوب هفته دهم لیگ دسته اول فوتسال باشگاه های کشور، تیم فولاد زرند کرمان را با سه گل در خانه شکست داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی