امام جمعه قشم: خلیج فارس نامی ابدی است


امام جمعه قشم: خلیج فارس نامی ابدی است

قشم- ایرنا- امام جمعه قشم گفت: خلیج‌فارس یک مسیر آبی سیاسی و اقتصادی در جهان است که موقعیت استراتژیک آن، در طول تاریخ همواره مورد توجه رقبای ایران قرار گرفته، اما نام خلیج فارس ابدی است.

حجت الاسلام میثم تارم روز جمعه در بازدید از دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی قشم افزود: جهان همواره شاهد تحریف حقایق است و اتحادیه عرب و برخی دشمنان این مرز و بوم به دنبال تغییر این نام و گذاشتن نامی جعلی بر آن بودند.

وی ادامه داد: این آبراهه مهم همیشه مورد طمع بیگانگان بوده و هست و همه قدرت‌های زمان، به دنبال تصرف و نفوذ در این منطقه بودند و کم و بیش نیز به این اقدام دست زدند که آثار این امر امروزه در جزایر خلیج فارس مشهود است.

امام جمعه قشم تصریح کرد: نام خلیج فارس در همه اسناد بین المللی و حتی در اسناد قدیمی کشورهای حاشیه خلیج فارس و در زمان تشکیل آن‌ها وجود دارد و لازم است این نام زیبا ماندگار بماند.

وی با تبریک این روز بر مرز نشینان ساحلی آن و مردم ایران اظهار کرد: باید ارزش و منزلت این نام معرفی شود تا ضمن حفظ ارزش خون‌های ریخته شده برای استقلال این مرز و بوم، خلیج فارس نمادی برای استکبار ستیزی ایرانیان در همه عرصه‌های تاریخ باشد.

بنا به مصوبه هیات دولت در سال ۱۳۸۴، روز دهم اردیبهشت‌ماه، سالروز اخراج پرتغالی‌ها از خلیج فارس، به عنوان روز ملی خلیج فارس نامگذاری شد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلیپ ترسناک مومو | چالش مومو | مومو ترسناک | فیلم ترسناک | مومو