چهار هزار مددجو کمیته امداد کرمانشاه غیرحضوری آموزش قرآن می‌بینند


چهار هزار مددجو کمیته امداد کرمانشاه غیرحضوری آموزش قرآن می‌بینند

کرمانشاه - ایرنا - معاون فرهنگی کمیته امداد امام (ره) استان کرمانشاه گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان بیش از چهار هزار مددجوی زیر پوشش این نهاد حمایتی در استان کرمانشاه از آموزش‌های غیرحضوری قرآن کریم در فضای مجازی بهره‌مند هستند.

«کامیار جمشیدی» روز دوشنبه به ایرنا افزود: هرساله یکی از برنامه‌های کمیته امداد در ماه مبارک رمضان ارایه آموزش‌های قرآنی به مددجویان و نشر و ترویج معارف این کتاب آسمانی است.

او با بیان اینکه از سال گذشته برنامه های فرهنگی و آموزشی این نهاد به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت غیرحضوری در فضای مجازی اجرا می‌شود، گفت: امسال نیز برنامه های آموزشی قرآن کریم در ماه رمضان با محوریت تدبر و تفسیر سوره‌های جز ۳۰ این کتاب آسمانی در پیام رسان "بله" برگزار می‌شود.

جمشیدی تصریح کرد: در شیوه آموزشی غیرحضوری قرآن کریم فایل‌های آموزشی در کانال فضای مجازی قرار داده می‌شود و در پایان ماه مبارک از مخاطبان قرآنی آزمون الکترونیکی برگزار و به برگزیدگان جوایز نقدی اهدا خواهد شد.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان کرمانشاه در بخش دیگر از سخنان خود، دیگر برنامه های فرهنگی، هنری کمیته امداد استان در ماه مبارک رمضان را اجرای برنامه نماز خوانی، کتابخوانی، اجرای گروه های سرود در قالب طرح اطعام معنوی به صورت مجازی دانست که در پایان این ماه به برگزیدگان جوایز نقدی اهدا می‌شود.

کمیته امداد کرمانشاه در سال گذشته ۱۴ رتبه برتر کشوری کسب کرد

معاون فرهنگی کمیته امداد امام (ره) استان کرمانشاه در ادامه از کسب رتبه پنجم کمیته امداد استان کرمانشاه در مسابقات قرآنی در کشور خبر داد و گفت: این اداره کل سال ۹۹ در راستای ترویج فرهنگ دینی، قرآنی در بخش های مختلف قرآنی مانند حفظ، قرائت، ترتیل، نقاشی به لحظ کیفی رتبه پنجم کشور راکسب کرد.

جشمیدی اضافه کرد: در سال گذشته همچنین کمیته امداد استان در بخش های مختلف قرآنی، هنری و فرهنگی ۱۴ رتبه برتر کشوری را به دست آورد.

از جمعیت ۲ میلیون نفری استان کرمانشاه حدود ۲۰۰ هزار نفر در قالب ۸۴ هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس پروفایل پرسپولیس