11 واحد صنفی در کیش پلمب شد


11 واحد صنفی در کیش پلمب شد

کیش - ایرنا - رییس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: واحد صنفی این جزیره در نتیجه اجرای طرح تشدید نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی در واحدهای تجاری و خدماتی پلمب شد.

محمدرضا رضانیا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ناظران بهداشتی این مرکز در فرودین در قالب ۲ طرح تشدید نظارتی شامل تعظیلات نوروزی و قرار گیری جزیره در وضعیت قرمز کرونایی پنج هزار و ۱۶۵ مورد بازرسی از واحدهای هدف انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه در این مدت تمام اماکن عمومی، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و آرایش بهداشتی زیر چتر نظارتی این کارشناسان بود افزود: در نتیجه این بازدید ها ۲ واحد تجاری به مراجع قضایی معرفی و ۱۱ مورد از این اماکن نیز به دلیل تداوم تخلفات پلمب شد.

رضانیا اضافه کرد: در این مدت بازرسان بهداشت محیط مرکز توسعه سلامت کیش ۲ هزار و ۸۸۲کیلوگرم مواد غذایی و آرایشی فاسد و تاریخ مصرف گذشته کشف و معدوم کردند.

وی یادآور شد: ۲ مورد بررسی آلودگی ناشی از زباله ،۲۲ مورد نمونه برداری از نان ،۳۳ مورد نمونه برداری از مواد غذایی، ۱۸ مورد نمونه برداری میکروبی از آب آشامیدنی، ۳۷۰ مورد کلرسنجی و یک هزار و ۲۸۸ مورد سنجش با تجهیزات پرتابل از دیگر خدمات ارایه شده تویط کارشناسان در این مدت است.

هم اکنون ۱۲ بازرس مرکز سلامت به صورت شبانه‌روزی بر فعالیت اصناف مختلف از جمله مراکز گردشگری، عرضه مواد غذایی، رستوران‌ها و هتل‌های این جزیره نظارت دارند.

جزیره کیش از ۲۰ فروردین تا کنون در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته و فعالیت مشاغل گروه های ۲ تا چهار با اعمال محدودیت مواجه شده است.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا ساعت ۲۴ جمعه سوم اردیبهشت در این جزیره چهار هزار و ۱۷ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است که ابتلای ۱۳ نفرآنان در روز گذشته تایید شد، اکنون ۱۷ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان کیش بستری هستند.

جزیره کیش یکی از چهار مناطق گردشگر پذیر جنوب غرب آسیا بوده که همه ساله حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر گردشگر پذیرش می‌کرد که در سال گذشته به حداقل ممکن رسیده است.

پذیرش مسافر کیش در تعطیات عید نوروز سال ۱۴۰۰ نیز به نسبت نوروز سال ۱۳۹۸ (قبل از شیوع کرونا) حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است.

جزیره کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت در ۱۸ کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده که در گذشته آن را قیس می خواندند.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت راهبردی، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی