روستای کوهستان حویق تالش از آب سالم برخوردار شد


روستای کوهستان حویق تالش از آب سالم برخوردار شد

آستارا - ایرنا - بخشدار حویق تالش گفت: طرح آبرسانی به روستای کوهستان این بخش با همت قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه اجرا شد و خط انتقال آب بمناسبت دوم اردیبهشت ماه سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به بهره‌برداری رسید.

کاظم رزمی روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت:کوهستان حویق، روستایی با ۲۰۸ نفر جمعیت از محروم‌ترین و دور افتاده ترین روستاهای بخش است و مسیر دسترسی ییلاقی، صعب العبور با شیب بالا و شرایط خاص دارد.

وی ادامه داد: پروژه آبرسانی به کوهستان حویق در سال ۹۸ با حضور سردار ضیا الدین حزنی دبیر قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه، مردم، دهیار و شورای روستای کوهستان در بخشداری حویق آغاز شده بود.

وی افزود: عملیات شناسایی چشمه کوهستان و بیش از هفت کیلومتر شبکه گذاری در مناطق صعب العبور انجام شد و روز گذشته منبع و خط انتقال با موفقیت تست و آبگیری شد و با تکمیل انشعابات، مردم روستای مژده علی، کوهستان پایین و منزل شهید ولی الله جعفری از آب شرب سالم برخوردار می شوند.
بخشدار حویق بیان کرد: مردم کوهستان حویق، دهیار و شورای روستا در اجرای این طرح همکاری کردند و طی هفته های آینده تمام انشعابات خط انتقال روستاها تکمیل خواهد شد.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و بخش های مرکزی، اسالم ، حویق و کرگان‌رود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز معلم به خواهرزاده و برادرزاده 1401 + عکس نوشته و پروفایل