راه هایی برای کم آب نشدن بدن در ماه رمضان


راه هایی برای کم آب نشدن بدن در ماه رمضان

ماه رمضون برای بیشتر ماها یادآور ماه رمضونای خاطره انگیز و سفره های افطاری کودکی هست. صحنه ی خرما و نون و پنیر و سبزی و زولبیا بامیه و کلی خوراکی های خوشمزه. چند سال اخیر که ماه رمضون توی تابستون بود روزه گرفتن کمی سخت شده بود و امسال هم با اینکه توی بهار هستیم بازم باید حدود 15 ساعت روزه بگیریم و این کار آسونی نیست. با داشتن ساعات روزه داری...

ماه رمضون برای بیشتر ماها یادآور ماه رمضونای خاطره انگیز و سفره های افطاری کودکی هست. صحنه ی خرما و نون و پنیر و سبزی و زولبیا بامیه و کلی خوراکی های خوشمزه. چند سال اخیر که ماه رمضون توی تابستون بود روزه گرفتن کمی سخت شده بود و امسال هم با اینکه توی بهار هستیم بازم باید حدود ۱۵ ساعت روزه بگیریم و این کار آسونی نیست. با داشتن ساعات روزه داری طولانی و گرما خیلی مهمه چیزهایی بخوریم که کمکمون کنه کمتر اذیت بشیم و مخصوصا اینکه بدنمون کم آب نشه. در این مطلب یه سری راهکار کلی هست برای اینکه بتونیم مقدار آب مورد نیاز بدنمون رو تامین کنیم.

کم آبی بدن ممکنه باعث یبوست،سردرد، سرگیجه و خشکی پوست بشه در حالیکه میتونید با تغذیه ی درست در زمان افطار تا سحر این کم آبی رو تا حد خوبی جبران کنید. مثلا میتونیم با اضافه کردن خاکشیر، تخم شربتی، سکنجبین و گلاب از کم آب شدن بدن جلوگیری کنیم. تخم شربتی، آب رو در خودش جمع میکنه و باعث ذخیره آب در طول ماه رمضان در بدن میشه.

راه هایی برای کم آب نشدن بدن در ماه رمضانتخم شربتی و خاکشیر

برای اینکه مطمئن بشید از افطار تا سحر آب کافی نوشیدید میتونید دو تا بطری یک لیتری رو از آب پر کنید و در طول شب تا سحر از آب همون بطری ها بنوشید. وقتی دو بطری آب رو نوشیدید میتونید مطمئن بشید که مقدار کافی آب دریافت کردید.

از میوه ها و سبزیجات پر آب مثل اسفناج٬ کرفس٬ کلم٬ کدو سبز٬ خیار٬ هندوانه٬ پرتقال و مرکبات به مقدار کافی استفاده کنید.

خیلی خوبه مصرف غذاهای شل و آبکی مثل انواع سوپ و آش و فرنی رو توی این ماه بیشتر کنیم و در عوضش بیش از حد شیرینیجات و غذاهای خشک مثل کوکو و کتلت و غذاهای خیلی چرب و پر نمک کمتر مصرف کنیم مخصوصا در وعده سحری.

راه هایی برای کم آب نشدن بدن در ماه رمضانروزه داری صحیح

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا