مرسدس بنز R107 SL پنجاه‌ساله شد…


مرسدس بنز R107 SL پنجاه‌ساله شد…

پنجاه سال پیش یعنی در آوریل 1971 مرسدس بنز اولین نسل SL مجهز به پیشرانه 8 سیلندر با نام R107 350 SL را رونمایی کرد. این خودرو دومین محصول مرسدس با بیشترین زمان تولید می‌باشد. ژرمن‌ها R107 SL را از سال 1971 تا 1989 تولید کردند. در طول این 18 سال کانورتیبل لوکس مرسدس فیس … The post مرسدس بنز R107 SL پنجاه‌ساله شد… appeared first on مجله پدال.

پنجاه سال پیش یعنی در آوریل ۱۹۷۱ مرسدس بنز اولین نسل SL مجهز به پیشرانه ۸ سیلندر با نام R107 350 SL را رونمایی کرد. این خودرو دومین محصول مرسدس با بیشترین زمان تولید می‌باشد.

مرسدس بنز R107 SL پنجاه‌ساله شد…

ژرمن‌ها R107 SL را از سال ۱۹۷۱ تا ۱۹۸۹ تولید کردند. در طول این ۱۸ سال کانورتیبل لوکس مرسدس فیس لیفت های معمول و پیشرانه‌های جدیدی را به منظور حفظ وضعیت رقابتی خود دریافت کرد.

R107 SL خودروی جدیدی بود و قرابت زیادی با نسل پیشین یعنی SL پاگودای مشهور نداشت. این کانورتیبل لوکس آلمانی از خلاقیت‌های فنی و ایمنی زیادی در زمان خود سود می‌برد و به‌طور مثال باک سوخت آن بالای اکسل عقب جای گرفته بود و ستون‌های A از فولاد با استحکام بالا ساخته شده بودند. مرسدس در سال ۱۹۸۰ سیستم‌هایی همچون ABS را روی این خودرو نصب کرد. در سال ۱۹۸۲ نیز کیسه هوای راننده و پیش کشنده‌های کمربند ایمنی به SL اضافه شدند.

مرسدس بنز R107 SL پنجاه‌ساله شد…

پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۵ لیتری این خودرو که قدرت ۲۰۰ اسب بخاری داشت از W111 280SE 3.5 گرفته شده بود اما افرادی که خواهان قدرت بیشتر بودند می‌توانستند ۴۵۰ SL با قدرت ۲۲۵ اسب بخار را انتخاب کنند. این مدل البته فقط در بازار آمریکا عرضه شد. مرسدس بعدها مدل ۲۸۰ SL با پیشرانه ۶ سیلندر ۱۸۵ اسب بخاری را نیز به خانواده اضافه کرد.

مرسدس بنز R107 SL پنجاه‌ساله شد…

در فیس لیفت سال ۱۹۸۰ شاهد دگرگونی کابین خودرو و هماهنگ شدن آن با S کلاس W126 بودیم. مدل ۳۸۰ SL جایگزین ۳۵۰ SL شد و ۴۵۰ SL نیز جای خود را به مدل جدید و قوی‌تر ۵۰۰ SL با ۲۴۰ اسب بخار قدرت داد. مرسدس همچنین تغییراتی در دیگر بخش‌ها از جمله گیربکس اتوماتیک اعمال کرد.

مرسدس بنز R107 SL پنجاه‌ساله شد…

به‌روزرسانی سال ۱۹۸۵ هم شامل رینگ‌های ۱۵ اینچی، اسپویلر جلوی تمامی مدل‌ها و سیستم تعلیق جلوی ارتقا یافته بود. در این سال مدل جدید و پایه ۳۰۰ SL با قدرت ۱۸۸ اسب بخار معرفی شد و بعداً مدل ۴۲۰SL با قدرت ۲۱۸ اسب بخار نیز تولید شد. تغییراتی در پیشرانه و سیستم احتراق ۵۰۰ SL نیز رخ داد. مدل پرچم‌دار ۵۶۰ SL در خارج از اروپا همچون آمریکای شمالی، ژاپن و استرالیا عرضه شد.

مرسدس در کل ۲۳۷۲۸۷ دستگاه از SL کلاس R107 را در بازه زمانی ۱۸ ساله به فروش رساند و باعث شد این خودرو یکی از محبوب‌ترین اعضای خانواده SL باشد که دلیلش ترکیب عالی اشرافیت و اسپورت بودن می‌باشد.

مرسدس بنز R107 SL پنجاه‌ساله شد…


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟