20 هزار تن دانه روغنی کلزا از مزارع ایلام برداشت می شود


20 هزار تن دانه روغنی کلزا از مزارع ایلام برداشت می شود

ایلام - ایرنا - مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام گفت: پیش بینی ها از برداشت بیش از 20 هزار تن دانه روغنی کلزا در استان برای سال زراعی جاری خبر می دهد.

کامران سلیمان پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان برداشت کلزا از مزارع استان در صورت تحقق پیش بینی ها نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش نشان خواهد داد.

وی افزود: هم اکنون یک هزار تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان استان خریداری و به کارخانه های تولید روغن تحویل داده شده است و روند برداشت و خرید کلزا تا مردادماه ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام یادآور شد: هم اکنون برداشت کلزا از مزراع شهرستان دهلران آغاز و نرخ تضمینی این محصول نیز ۱۱۰ هزار ریال تعیین شده است.

سلیمان پور در مورد پرداخت مطالبات کلزاکاران تاکید کرد: همه مطالبات کشاورزان کلزاکار ۱۱۰ میلیارد ریال است که ۹۰ درصد آن به حساب کشاورزان واریز شده است.

وی ادامه داد: هفت مرکز خرید دانه روغنی کلزا در نظر گرفته شده است که سه مرکز در دهلران، ۲ مرکز در مهران، یک مرکز در دره شهر و یک مرکز دیگر نیز در چرداول قرار دارد.

به گزارش ایرنا، ۱۲ هزار هکتار از اراضی زراعی استان ایلام به زیر کشت دانه روغنی کلزا رفته است.

سال زراعی ( ۹۹ - ۹۸ ) گذشته ۱۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان ایلام به زیر کشت کلزا رفت و مقدار ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن کلزا در استان برداشت شد.

ایلام استان پیشرو در تحقق برنامه ۱۰ ساله وزارت کشور در زمینه توسعه کشت کلزاست و اراضی سطح زیر کشت کلزا در استان ۲۰ درصد نسبت به برنامه ابلاغی بیشتر است.

۷۰ درصد محصول کلزای استان ایلام در شهرستان مرزی دهلران تولید می‌شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


افزایش شمار مبتلایان به کرونا در ایلام به 25028 نفر