مسوولان از بخش گردشگری حمایت کنند


مسوولان از بخش گردشگری حمایت کنند

زاهدان- ایرنا- رییس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی سیستان و بلوچستان گفت: بخش گردشگری به‌ویژه دفاتر خدمات مسافرتی متحمل خسارات زیادی شدند که انتظار می‌رود مسوولان به جای نمک پاشیدن بر زخم این صنف ورشکسته از آن حمایت کنند. 

مسعود کرباسچی روز شنبه در تماس با خبرنگار ایرنا با اشاره به سخنان اخیر رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس که گسترش شیوع کرونا را متوجه حوزه گردشگری کرده است، اظهار داشت: دفاتر خدمات مسافرتی استان از ابتدای شیوع ویروس کرونا خسارت‌های زیادی را متحمل شدند که بعضا مجبور به تعدیل کارکنان شده و یا حقوق آنها را از محل اعتبارات شخصی پرداخت کردند.

وی گفت: در این مدت انتظار برگزاری جلسات مختلفی از سوی نمایندگان مجلس و یا مسوولان استانی بوده که هیچ جلسه و یا دیداری از سوی آنها برگزار نشده است.

رییس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی سیستان و بلوچستان افزود: اخیرا مصاحبه‌ای از سوی دکتر شهریاری نماینده مردم زاهدان و رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس که از چهره‌های خدمتگزار و برجسته استان منتشر شده که مشکلات اخیر جهش ویروس کرونا را به‌گونه‌ای متوجه بخش گردشگری کرده‌اند.

وی بیان کرد: هتل‌های سیستان و بلوچستان با ۵۰ درصد ظرفیت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت کردند و هیچ توری در این مدت توسط دفاتر خدمات گردشگری استان برگزار نشده و اگر توری از طریق دیگری وارد سیستان و بلوچستان شده با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی بوده است.

کرباسچی گفت: آمار پایین مسافرت‌ها و خسارات هتل‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی نشان‌دهنده این موضوع است که بخش گردشگری هیچ سهمی در گسترش شیوع کرونا نداشته و اینگونه صحبت‌ها نمک پاشیدن بر زخم این صنف ورشکسته است.

وی افزود: وزارت بهداشت مجوز گردشگری سلامت را صادر می‌کند و این امر نشان می‌دهد که منافعی را برای این وزارت نیز دارد و انتظار می‌رود تا با واکسینه کردن کارکنان مراکز گردشگری این بخش را که مظلومانه مورد حمله قرار می‌گیرند حمایت کنند.

رییس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: دیده‌نشدن صف‌های طویل مرغ، روغن و غیره در استان یا مردمی که بعضا از خرید ماسک عاجزند و به جهش این ویروس سرعت می‌بخشد اما حوزه گردشگری را سهیم در گسترش بیماری دانستن اجحاف به زحمت کشان این حوزه است و می‌طلبد که مسوولان این مشکلات را بهتر ببینند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تبریک روز مرد به معلم با انواع پیام ها و متن های رسمی و صمیمی