پنج هزار و 37 مترمربع به فضای آموزشی شازند افزوده شد


پنج هزار و 37 مترمربع به فضای آموزشی شازند افزوده شد

ارا ک - ایرنا - مدیر کل نوسازی استان مرکزی گفت: چهار طرح آموزشی با مجموع پنج هزار و 37 مترمربع فضا پارسال در شهرستان شازند به بهره‌برداری رسید.

«حسین محمدی» روز شنبه در حاشیه بازدید از طرح های آموزشی شهرستان شازند در گفت و گو با ایرنا افزود: ۶ طرح آموزشی در این شهرستان با ۳۲ کلاس درس و مجموع سه هزار و ۸۱۰ متر مربع فضای آموزشی در دست انجام است.
وی در خصوص طرح آجر به آجر بیان کرد : ۳۰ هزار خیر در کشور در امر مدرسه سازی مشارکت دارند و و برنامه‌های گسترش کار خیر هم در دستور کار جامعه خیران قرار گرفته است.
مدیر کل نوسازی مدارس استان مرکزی تاکید کرد: برنامه «آجر به آجر» در راستای گسترش فرهنگ نیکوکاری و کار خیر در داخل جامعه طراحی شده و پویش «من مادرم» یکی از این پویش‌هاست که اکنون در حال برگزاری است.
حسینی یادآور شد: استان مرکزی با حدود ۲ هزار و ۱۰۴ واحد آموزشی از استان‌هایی است که از سرانه میانگین بالای ۶ متر برخوردار است.
وی ادامه داد: این سرانه قابل قبول است اما همچنان تا رسیدن به سرانه هشت و ۳۹ صدم درصدی که سند تحول مشخص کرده ، فاصله وجود دارد.

مدیر کل نوسازی مدارس استان مرکزی یادآور شد: آموزش و پرورش براساس سند تحول بنیادین ملزم به ساخت مدارس بزرگ مقیاس با توجه به شرایط هر منطقه است و تا زمانی که شرایط منطقه اجازه می دهد، باید از ساخت مدارس کوچک خودداری شود.
حسینی تصریح کرد: مزایای مجتمع‌های آموزشی حیات طیبه فراتر از ظرفیت دانش‌آموزان است، موضوع مدیریت یک‌پارچه با شمار دانش آموزان بالا و همچنین امکان فعالیت گروهی دانش‌آموزان در مقاطع تحصیلی مختلف نمونه‌هایی از مزایای این مجتمع‌ها است.
وی بیان کرد: این مجتمع‌ها در شهرهای مختلف متناسب با تعداد دانش‌آموزان ساخته می‌شود و معماری مدارس هم با یکدیگر تفاوت دارد و هیچ یک از یک معماری خاص تبعیت نمی‌کند.
مدیر کل نوسازی مدارس استان مرکزی ادامه داد: عنوان درنظر گرفته شده برای این مدارس بزرگ به‌منظور ساماندهی فضاهای آموزشی، پرورشی و تربیت بدنی است . استادان و دانشجویان بسیاری در همایش «معماری مدرسه ایرانی برای آموزش و پرورش» طرح هایی برای ساخت مجتمع‌های آموزشی در سطح کشور ارایه کردند که در ساخت این مجتمع ها از آن‌ها استفاده شده است.

نماینده مردم شازند در خانه ملت نیز گفت: اجرای طرح‌های اداره کل نوسازی مدارس استان مرکزی قابل قبول است که جای تقدیر دارد.
«محمود احمدی بیغش» تاکید کرد: نشستی با رئیس سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور در اسرع وقت در راستای ارایه راهکارهایی مناسب برای طرح ها و جذب اعتبارات ملی در سطح کشور و استان برگزار می‌شود.
بازدید از بزرگترین مدرسه فنی و حرفه‌ای ۲۴ کلاسه طالقانی شازند با زیربنای سه هزار و ۴۶۴ متر مربع و سالن ورزشی داخل مجموعه ، طرح حیات طیبه مهاجران با زیربنای هزار و ۵۴۱ متر مربع ،مدرسه سه کلاسه لوزدر علیا با زیربنای ۴۱۴ متر مربع ،توسعه مدرسه ابن حیان نهرمیان شازند با زیربنای ۱۴۶ متر مربع ،طرح تلخستان از دورترین مناطق شهرستان سربند که این طرح ما حصل پویش ملی محرم از زیرمجموعه های طرح ملی ، آجر به آجر است.

شهرستان شازند از توابع استان مرکزی در ۳۵ کیلومتری جنوب غربی اراک قرار دارد.

شازند ۱۹ هزار و ۳۸۷ دانش‌آموز دارد که ۸هشت هزار و ۵۱۲ نفر آنان در مناطق روستایی و بقیه در شهرها به تحصیل اشتغال دارند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم رقص و خوانندگی صحرا اسداللهی ! / یکی جلوی خانم بازیگر رو بگیره !