عبدالله: سخن گفتن در مورد جزییات حکومت پس از صلح زود است


عبدالله: سخن گفتن در مورد جزییات حکومت پس از صلح زود است

رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان می‌گوید که کار روی واحد کردن دیدگاه‌ها در این شورا ادامه دارد و سخن گفتن در مورد جزییات حکومت پس از صلح زود است.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان می‌گوید که کار روی واحد کردن دیدگاه‌ها در این شورا ادامه دارد و سخن گفتن در مورد جزییات حکومت پس از صلح زود است.

او روز دوشنبه، شانزدهم حمل در دیدار با اعضای کمیته دادخواهی زنان افغانستان، تصریح کرد که افزون بر «اعضای اصلی نشست»، نماینده‌گانی نیز از میان زنان و جامعه مدنی به عنوان «اعضای جانبی» در نشست استانبول حضور می‌یابند.

بدین ترتیب رییس شورای عالی مصالحه ملی بر «اشتراک عادلانه و معنادار زنان در نشست استانبول» تأکید کرد.

به گفته عبدالله، کار روی واحد ساختن دیدگاه‌ها برای تهیه طرح پیشنهادی جریان دارد و قرار است که کمیته رهبری شوری مصالحه روی «چند اصل بنیادین» برای نشست استانبول کار کند.

او با تأکید بر حفظ مشارکت عادلانه و معنادار همه طرف‌ها، تصریح کرد که هنوز روی ترکیب و چگونه‌گی حکومت آینده سخن گفته نشده است.

در همین حال اعضای کمیته دادخواهی زنان افغانستان نیز با تأکید بر نقش زنان در نشست‌های مرتبط به صلح، خواستار سهم ۳۰ درصدی زنان در نشست صلح استانبول شدند.

به باور اعضای این کمیته، باید زنان در نشست‌های صلح اشتراک کنند که می‌توانند از همه زنان افغانستان «به‌خوبی» نمایند‌گی کنند.

این زنان با ابراز نگرانی از هر نوع «معامله» در مورد حقوق و دست‌آوردهای شان، تصریح کردند که در حکومت آینده، زنان نباید به عقب‌گرد محکوم شوند.

انتهای پیام/

عبدالله: سخن گفتن در مورد جزییات حکومت پس از صلح زود است
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی