رویکردها و برنامه های واحد خواهران هیات رزمندگان اسلام در سال 1400


رویکردها و برنامه های واحد خواهران هیات رزمندگان اسلام  در سال 1400

گنجی با اشاره به افتتاح کنگره« ولایت اجتماعی زن» گفت: نشست ها و اجلاسیه های مختلفی با همین موضوع در 32 استان کشور امسال به منظور ارایه نقشه راه برای بانوان در موضوع«زن و خانواده» ترسیم می شود.

«فاطمه گنجی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و برنامه های واحد خواهران هیئت رزمندگان اسلام در سال 1400 گفت: یکی از رویکردها و برنامه های ما که سالیان سال است مورد توجه است، بحث مقام سازی فرهنگی و دینی جوانان در برابر تهاجمات فرهنگی دشمنان است.

مسئول واحد خواهران هیأت رزمندگان اسلام از ترویج و فرهنگ سازی مکتب سلیمانی به عنوان یکی از رویکردهای مورد توجه نام برد و بیان کرد: فرهنگ سازی گفتمان دفاع مقدس یکی دیگر از برنامه های مورد توجه بخش خواهران هیات رزمندگان اسلام است، زیرا که معتقدیم اگر به موضوع دفاع مقدس اهتمام ویژه ای داشته باشیم، بسیاری از مسائل جوانان و مردم حل می شود در همین راستا بنا داریم که به موضوع گفتمان سازی دفاع مقدس به عنوان پدیده ای به وسعت تاریخ نگاه کنیم و دوران دفاع مقدس را با دوران پیامبران و ائمه اطهار(ع) تطبیق دهیم تا از این طریق گامی در جهت ناتوی فرهنگی برداریم.

گنجی برنامه ریزی و اهتمام ویژه به موضوع مخاطب شناسی را یکی دیگر از رویکردهای مورد توجه دانست و گفت: در سال گذشته در شرایط بحران کرونا تمام تلاش ما در این راستا بوده است که تمامی برنامه هایی که در مراسم ها برنامه ریزی نموده بودیم را با رعایت پروتکل های بهداشتی حتی با جمعیت بسیار محدود برگزار کنیم و به فضل الهی تمامی برنامه های مذهبیمان با موفقیت اجرا شود، امسال نیز همین رویکرد را دنبال می کنیم.

مسئول واحد خواهران هیأت رزمندگان اسلام از اجرای طرح« مجمع الذاکرین» به منظور تقویت جلسات خانگی بانوان و ارتقای سطح معارف و مشاوره دهی مبلغین بانو با برگزاری دوره های آموزشی خبر داد و تصریح کرد:مقتل شناسی( مقدماتی، تکمیلی و پیشرفته)، اصول و فنون مداحی، تاریخ اسلام و مباحثی که یک مبلغ نیاز به تعلیم آن دارد، توسعه و ترویج مکتب ائمه اطهار(ع) و فرهنگ شهدا به صورت مجازی در شبکه های اجتماعی از جمله مباحث آموزشی ارایه شده برای مبلغ بانو است.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته گنگره «ولایت اجتماعی زن»، همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) افتتاح شد که این کنگره برگرفته از فرامین مقام معظم رهبری به کنگره هفت هزار شهید کشور بوده است، امسال نیز بنا داریم که نشست ها و اجلاسیه های مختلفی با همین موضوع در 32 استان کشور برگزار کنیم ونقشه راهی برای بانوان کشور با موضوع«زن و خانواده» ارایه دهیم.

مسئول واحد خواهران هیأت رزمندگان اسلام اهتمام به موضوع حجاب و عفاف، ازدیاد جمعیت که یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری است، را یکی از رویکردها و برنامه هایی نام برد که در سال 1400 نیز مورد توجه قرار می گیرد.

وی برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی، سه ساله های حسینی، همایش«احلا من العسل» ویژه دانش آموزان به صورت کشوری و بین المللی را از برنامه هایی نام برد که در سالهای گذشته برگزار شده است و امسال نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم لمس کامل بدن شبنم قربانی توسط شهاب حسینی در فیلم سینمایی ! / هم آغوشی بعید بعد انق...