روز طبیعت، تجمع در اماکن تفریحی شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است


روز طبیعت، تجمع در اماکن تفریحی شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است

سنندج - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: روز طبیعت(سیزده بدر)، تجمع و حضور در پارک و بوستان‌های شهرهای نارنجی و قرمز استان ممنوع است و از این کار ممانعت خواهد شد.

محمدابراهیم زارعی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق تصمیم کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مدیریت کرونا، گردهمایی و تجمع در بوستان‌ها و فضای سبز در شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است و روز ۱۳ فروردین اجازه حضور مردم مناطق یاد شده در این اماکن داده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه تجمع و حضور در پارک و بوستان‌های شهرهای زرد استان در روز طبیعت با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بلامانع است، اضافه کرد: در حال حاضر، وضعیت سقز از لحاظ شیوع کرونا قرمز، شهرهای بانه، دیواندره و بیجار نارنجی و بقیه شهرهای استان نیز زرد است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان به همکاری شهرداری و نیروی انتظامی برای جلوگیری از تجمع در فضاهای سبز در روز ۱۳ فروردین در مناطق نارنجی و قرمز استان اشاره کرد و یادآور شد: از شهروندان در این شهرها انتظار داریم با هدف قطع زنجیره کرونا و حفظ سلامت خود و دیگران، از حضور در اماکن تفریحی و بوستان‌ها در روز طبیعت خودداری کنند.

زارعی به کاهش زمان محدودیت تردد شبانه هم اشاره کرد و گفت: به دلیل تغییر ساعت و همچنین فرارسیدن ماه مبارک رمضان منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ به ۲۲ تغییر پیدا کرده و این ممنوعیت از ساعت ۲۲ تا سه بامداد است.

براساس آخرین آمار منتشر شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان ۲۴۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده است و در حال حاضر ۲۱۷ بیمار مشکوک به کرونا هم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۰۰ نفر مربوط به سنندج، ۴۲ نفر سقز، قروه ۸ نفر، مریوان ۱۰ نفر، کامیاران ۱۱ نفر، بانه ۱۸ نفر، بیجار ۱۸ نفر، دیواندره ۵ نفر، دهگلان ۳ نفر و سروآباد ۲ نفر است.

۴۲ بیمار هم در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. از ابتدای شیوع کرونا، تاکنون ۱۱۰۷ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را در کردستان از دست داده‌اند.

سیزدهمین روز فروردین در تقویم رسمی ایران به نام روز طبعیت نامگذاری شده که در این روز مردم به دامن طبیعت می‌روند و بعد از این روز تعطیلات و جشن‌های نوروزی به پایان می‌رسد.

۲ سال است به دلیل شیوع ویروس کووید ۱۹ از تجمع و دورهمی شهروندان در فضاهای سبز و بوستان‌ها جلوگیری به عمل می‌آید به گونه‌ای که ورودی بوستان‌ها مسدود می‌شود و اجازه ورود مسافران و مردم به این مکان‌ها داده نمی‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگران زن و مرد شمالی ایرانی / باورتان نمی شود ! + عکس ها و اسامی