طرز تهیه حلوای نخودچی


طرز تهیه حلوای نخودچی

امروز می‌خواهیم پخت یک حلوای ساده و خوش مزه را آموزش بدهیم، حلوایی که در تهیه آن به جای شکر از آرد نخودچی و نبات استفاده می‌شود.

سمیه اخترشناس | شهرآرانیوز؛ ما خراسانی‌ها در این روز‌های پایانی سال رسم زیبایی داریم که با خیرات و مبرات مختلف، از درگذشتگانمان یاد می‌کنیم. به طور معمول هم در چنین مواقعی، از خوراکی‌هایی مانند حلوا هنگام حضور در مزار و برای پذیرایی استفاده می‌کنیم. برای همین، امروز می‌خواهیم پخت یک حلوای ساده و خوش مزه را آموزش بدهیم، حلوایی که در تهیه آن به جای شکر از آرد نخودچی و نبات استفاده می‌شود.

مناسب برای: ۱۰۰ نفر

زمان برای پخت: ۴۰ دقیقه

قیمت تمام شده برای هر نفر: ۵۰۰ تومان

مواد لازم برای تهیه حلوای نخودچی

آرد سفید:  ۳ پیمانه آرد نخودچی:  ۲ پیمانه کره یا روغن:  ۲ پیمانه نبات خردشده:  ۵ پیمانه آب: ۴ پیمانه گلاب: یک پیمانه هل و زعفران به میزان لازم

طرز تهیه حلوای نخودچی نبات را در آب داغ حل کنید. سپس گلاب، هل و زعفران را به آن اضافه کنید. آرد سفید و نخودچی را باهم الک کنید و روی حرارت خیلی کم تفت بدهید تا بوی خامی آرد گرفته شود. آرد را دوباره الک کنید و روی حرارت بگذارید. روغن یا کره را به آرد اضافه کنید و آرد را درون آن تفت بدهید تا به رنگ دلخواه برسد. شربت نبات را به آرد اضافه کنید و آن قدر هم بزنید تا آب حلوا تبخیر شود و حلوا قوام کافی پیدا کند. بعد هم آن را تزیین و سرو کنید.

چند نکته:

اگر از کره برای درست کردن حلوا استفاده می‌کنید، ابتدا باید کره را ذوب، سپس به آرد اضافه کنید. برای به صرفه و خوش مزه شدن حلوا می‌توانید از مخلوط روغن و کره استفاده کنید. اگر برای تزیین حلوا می‌خواهید از ماسوره استفاده کنید، حلوا را باید کمی شل‌تر از روی حرارت بردارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع حلوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت