خانه مسافرهای مریوان در صورت اسکان مهمان پلمب می‌شود


خانه مسافرهای مریوان در صورت اسکان مهمان پلمب می‌شود

سنندج - ایرنا - رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مریوان گفت: خانه مسافرهای غیرمجاز این شهرستان در صورت اسکان مسافران و گردشگران پلمب و به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

فریاد حدادیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای اجرای مصوبات ستاد کرونا و دستور مقام قضایی، پذیرش و اسکان مسافران و گردشگران در خانه مسافرهای غیرمجاز ممنوع است.

وی اضافه کرد: مالکان خانه‌های مسافری غیرمجاز از پذیرش مهمان و مسافر خودداری کنند، چراکه در صورت اسکان مسافران و مهمانان با آنها برخورد قانونی شده و واحدهای اسکان آنها پلمب خواهد شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مریوان یادآور شد: واحدهای متخلف تا انجام مراحل قضایی به صورت پلمپ شده باقی می‌ماند و از هرگونه فعالیت محروم خواهند بود لذا ضروری است که این واحدها قوانین و مقررات ابلاغی را رعایت کنند.

حدادیان افزود: اسکان مهمانان و مسافران نوروزی در شهرستان مریوان تنها در هتل ها و مهمان پذیرهایی که از وزارت میراث فرهنگی و گردشگری مجوز دریافت کرده اند مجاز است و غیر از آنها اسکان در شهرستان مریوان ممنوع است.

وی گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا هرگونه اسکان مسافران و مهمانان نوروزی در قالب اسکان موقت، پرپا کردن چادر در پارک ها و فضاهای سبز، اسکان در سالن های ورزشی، اسکان در خانه معلم ها و اسکان در کمپ های گردشگری ممنوع است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مریوان با بیان اینکه سال های گذشته بیش از ۴۰۰ خانه مسافر غیرمجاز در این شهرستان فعالیت داشت، یادآور شد: تاکنون مجوز رسمی به هیچ خانه مسافری داده نشده است.

در شهرستان مریوان ۱۴ مکان و محل به صورت رسمی مشغول فعالیت هستند که شامل پنج مهمان پذیر، یک واحد بوم گردی و هشت هتل است.

طبق اعلام ستاد مبارزه با کرونا وضعیت شهرستان های مریوان و سروآباد آبی است و مشکلی بابت پذیرش مسافران و مهمانان نوروزی در این ۲ شهرستان استان کردستان نیست.


سایت نیلوفرهای آبی آماده بازدید گردشگران و مسافران نوروزی است

رئیس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مریوان همچنین از آمادگی سایت نیلوفرهای آبی در دریاچه زریبار این شهرستان برای بازدید گردشگران و مسافران نوروزی خبر داد.

حدادیان اظهار داشت: سایت نیلوفرهای آبی در دریاچه زریبار قرار دارد و یک سایت کاملا طبیعی بوده که در نوع خود کم‌نظیر است و جلوه ای زیبا در دریاچه ایجاد کرده و هر ساله تعداد زیادی از علاقمندان و گردشگران برای بازدید از آن و سایر جاذبه‌های مریوان به این شهرستان سفر می‌کنند.

وی به ظرفیت‌ دریاچه آب شیرین زریار اشاره کرد و افزود: حاشیه دریاچه زریبار دارای قابلیت‌ها و جاذبه‌های فراوانی برای بازدید مسافران و گردشگران است که می توان به قایقرانی، پاراگلایدر، پرنده‌نگری و سایت نیلوفرهای آبی اشاره کرد.

شهرستان مرزی مریوان با ۱۵۳ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ملحق شدن مقاومت بحرین به جبهه‌های پشتیبان غزه با حمله به اراضی اشغالی