40 اخطار در 4 روز و آزادسازی 4 هزار مترمربع زمین‌های کشاورزی کهریزک


40 اخطار در 4 روز و آزادسازی 4 هزار مترمربع زمین‌های کشاورزی کهریزک

شهرری - ایرنا - بخشدار کهریزک از توابع شهرستان ری گفت: با تخریب 2 مورد واحد مسکونی غیرمجاز و یک چهار دیواری دپو پسماندهای پلاستیکی طی 2 روز گذشته 4 هزار متر مربع از اراضی کشاورزی آزادسازی شد.همچنین مدیرجهادکشاورزی شهرستان ری از صدور 40 اخطاریه تخریب ساخت غیر مجاز در 4 روزگذشته خبر داد.

امین بابایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به تشدید بازرسی دهیاری های بخش کهریزک در خصوص مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز اشاره کرد و افزود: اراضی کشاورزی بخش کهریزک به دلیل نزدیکی به مرکز پردازش و دفع پسماند آراد کوه همواره مورد توجه افراد سودجوی فعال در زمینه پسماندهای پلاستیکی است.

وی ابراز کرد: افراد سوجو با ایجاد چهار دیواری و یا فنس کشی اقدام به جمع آوری مقادیر زیادی پلاسیتک در اراضی کشاورزی بخش کهریزک می کنند که همین امر موجب آلودگی آب، خاک و انتشار بوی نامطبوع در منطقه می شود.

بابایی در ادامه با بیان اینکه همکاری خوبی بین بخشداری، دستگاه قضایی، جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی در برخورد با متخلفان ساخت و سازهای غیرمجاز در سال ۹۹ صورت گرفت، گفت: ۳۲۱ هکتار از اراضی مرغوب کشاورزی کهریزک در سال گذشته آزاد سازی شد.

وی یادآور شد: ۱۹۵ پرونده ساخت و ساز غیرمجاز در سال گذشته وارد دستگاه قضایی بخش کهریزک شده که برای تمامی این موارد حکم صادر شد و با متخلفان برخورد قانونی به عمل آمد، همچنین ۲۳۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی نیز در منطقه محمد آباد چمبورک آزاد سازی شد.

۳۷۰۰ متر مربع از اراضی کشاورزی بخش قلعه نو آزادسازی شد

بخشدار قلعه نو از توابع شهرستان ری نیز در ادامه از تشدید برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز در این بخش خبر داد و گفت: سه هزار و ۷۰۰ متر مربع از اراضی مرغوب کشاورزی در روز اول سال ۱۴۰۰ در این بخش آزاد سازی شد.

علیرضا صادقی عنوان کرد: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون اصلاحی قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، یک فقره از ساخت و سازهای غیر مجاز در روستای فیروزآباد تخریب شد.

صادقی با اشاره به اینکه بخش قلعه نو با وجود اراضی مستعد و آب مناسب مرکز کشاورزی شهرستان ری محسوب می شود، عنوان کرد: تمامی ساخت‌ و سازهای صورت گرفته در بخش قلعه نو زیر ذره‌ بین بازرسان قرار دارد و با هر مورد بدون مجوز برخورد قانونی می شود.

بخشدارقلعه نو با اشاره به اینکه برخی افراد سودجو به دنبال سواستفاده از اراضی کشاورزی هستند، ابراز کرد: افرادی که به دنبال سرمایه گذاری و خرید باغ و یا باغ ویلا هستند، پیش از هر گونه معامله، وضعیت زمین را از بخشداری قلعه نو و یا اداره جهاد کشاورزی شهرستان ری استعلام نمایند.

۴۰ اخطاریه تخریب ساخت و ساز غیرمجاز صادر شده است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه تشدید بازرسی ها و افزایش گشت ها از ۲۸ اسفند ماه آغاز و تا ۱۴ فرودین ماه ادامه دارد، گفت: ۴۰ اخطاریه تخریب ساخت و ساز غیر مجاز طی چهار روز اخیر صادر شده است.

جبرئیل برادری با اشاره به گسترش ساخت و سازهای غیر مجاز در نواحی منفصل شهری و لزوم مقابله با آن از افزایش فعالیت شبانه روزی گشت های ویژه برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در نوروز امسال خبر داد و افزود: با توجه به اینکه افراد سودجو در تعطیلات نوروز بیشتر اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز می کنند، فعالیت گشت های ویژه در این ایام گسترش می یابد و کنترل و نظارت بر ساخت و سازهای غیرمجاز به جد پیگیری و برخورد به شدت انجام می پذیرد.

وی عنوان کرد: امسال ۲ اکیپ اداره جهاد کشاورزی به همراه اکیپ های بخشداری ها و دهیاری های کار نظارت بر ساخت و سازهای غیرمجاز را به صورت شبانه روزی بر عهده دارند.

برادری ضمن هشدار به متخلفان در زمینه ساخت و سازهای غیر مجاز ابراز کرد: براساس قانون هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ساخت و ساز در مزارع و باغ ها بدون اخذ مجوز از سازمان جهاد کشاورزی ممنوع بوده و با متخلفان، طبق قانون برخورد خواهد شد.

وی یادآور شد: امیدواریم با همکاری بیش از پیش و تعامل شهروندان در تعطیلات نوروز شاهد کاهش ساخت و ساز غیر مجاز باشیم.

برادری بیان داشت: از اقشار مختلف مردم انتظار می رود با مشاهده هرگونه تخلف در زمینه تغییر کاربری اراضی به ویژه در ایام تعطیلات نوروز، مراتب به بازرسان جهاد کشاورزی شهرستان ری گزارش دهند.

به گزارش ایرنا، تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در روزهای ابتدایی سال ۱۴۰۰ یکی از گام‌های جدی مسئولان اجرایی شهرستان ری در برخورد با زمین‌خواران و رانت خوارانی است که تعطیلات نوروز را فرصت مناسبی برای زیر پا گذاشتن قوانین می دانند.

اراضی کشاورزی شهرستان ری به دلیل همجواری و نزدیکی با کلان شهر تهران همواره یکی از نقاط مورد توجه افراد سودجو و زمین خواران است، تغییر کاربری این اراضی و تبدیل آن به چهار دیواری برای ساخت انبار، سوله، ویلا و یا محل دپوی پسماندهای پلاستیکی سود سرشاری به جیب رانت خواران و زمین خواران وارد می کI ند از همین سو در طی ایام سال همواره شاهد ساخت و سازهای غیرمجاز هستیم.

برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در چند سال اخیر یکی از موضوعات مهمی بوده که انرژی و وقت زیادی از مسئولان اجرایی شهرستان ری از جمله بخشداری ها، دهیاری ها، جهاد کشاورزی، دستگاه قضایی و نیروی انتظامی گرفته است.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم حمله تند ریما رامین فر به نقی قبل از ساخت پایتخت 7 ! / همای پایتخت از بازی انصرا...