نخستین کارخانه فرآوری آهن آذربایجان‌غربی از 60 پیشرفت برخوردار است


نخستین کارخانه فرآوری آهن آذربایجان‌غربی از 60 پیشرفت برخوردار است

مهاباد- ایرنا- مراحل احداث نخستین کارخانه فرآوری و تولید کنسانتره آهن آذربایجان‌غربی در روستای قالوی شیخان از توابع بخش مرکزی بوکان از 60 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

مدیرعامل شرکت معدنی زمین "کاوان غرب ایرانیان" در حاشیه غرس نهال محوطه این شرکت به خبرنگار ایرنا گفت: معدن آهن "قالوی شیخان" در سال ۱۳۹۰ ثبت و پروانه اکتشاف آن در اواخر همان سال اخذ شده که مراحل اکتشافات آن طی سال‌های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ انجام و منجر به گواهی کشف در آبان ماه ۱۳۹۲ شد که ذخیره آن ۵۰۲ هزار تُن هماتیت با عیار ۴۱.۱۵ فیت است.

"خسرو معروفی نقدهی" ادامه داد: این واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال در بخش کارخانه و حدود ۱۰۰ میلیارد ریال در بخش معدن انجام خواهد شد که برای ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌کند.

وی افزود: ظرفیت تولید این واحد، سالانه ۱۰۰ هزار تن کنسانتره آهن پرعیار بوده که در ۲ فاز اجرایی می‌شود و انتظار می‌رود فاز نخست آن طبق زمانبندی با توجه به خرید ماشین‌آلات و تجهیزات در مهرماه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت معدنی زمین کاوان غرب ایرانیان اضافه کرد: حمایت از بخش معدن در راستای اشتغال زایی و توسعه پایدار منطقه و ارزش افزوده برای شهرستان بسیار مهم است که مسوولان باید به آن توجه خاصی داشته باشند.

وی گفت: معدن قالوی شیخان اقدام به احداث نخستین کارخانه فرآوری کنسانتره سنگ آهن در استان آذربایجان‌غربی در سال جاری کرد و در سال آینده به بهره برداری می‌رسد.
۲۰۰ صل نهال در محوطه معدن آهن قالویی شیخان غرس شد

نخستین کارخانه فرآوری آهن آذربایجان‌غربی از 60 پیشرفت برخوردار است

مدیرعامل شرکت معدنی زمین کاوان غرب ایرانیان گفت: با حضور امام جمعه، بخشدار بخش مرکزی،امام جمعه و مردم روستا ۲۰۰ اصل نهال در اطراف و محوطه معدن غرس شد.

معروفی ادامه داد: شرکت در راستای اشاعه فرهنگ و ترویج درختکاری و غرس نهاد و حفظ منابع طبیعی اقدام به غرس نهال در دامن طبیعت کرده که امید می‌رود به یک فرهنگ در میان همکاران بخش معدنکاری تبدیل شود.

وی با تقدیر از مسوولان منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان گفت: در محوطه معدن نهال اقاقیا، زبان گنجشک، گردو، بادام، کاج، گیلاس، آلو و شاه توت غرس شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر عروسکی الیزابت داعشی پایتخت / نیلوفر رجایی فر چه بود و چه شد ! + عکس ها