داستان‌های تاریخی درک عمیقی از تاریخ ایجاد می‌کند


داستان‌های تاریخی درک عمیقی از تاریخ ایجاد می‌کند

دبیر هنری جشنواره «شهری در آسمان» گفت: داستان می‌تواند درک عمیقی از موضوع خود ایجاد کند.

محمدعلی خامه‌پرست در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص ثبت آثار هنری با موضوعات تاریخی، اظهار کرد: وقتی صحبتی در رابطه با تغییرات و تحولاتی که در جامعه صورت می‌گیرد، به میان می‌آید، همواره افراد به ریشه آن‌ها و انقلاب اشاره می‌کنند. همچنین اگر بخواهیم به یک دوره تاریخی اشاره کنیم، به انقلاب بازگشته و در رابطه با آن صحبت می‌کنیم.

وی افزود: با خواندن یک داستان، مخاطب می‌تواند درک عمیقی از آن موضوع، عصر خود و انسان‌های اطراف خود داشته ‌باشد و اطلاعاتی که یک رمان یا داستان در اختبار خواننده آن قرار می‌دهد، هیچ کتاب دیگری نمی‌تواند آن را بیان کند.

دبیر بخش داستان جشنواره شهری در آسمان، با اشاره به اینکه همه ما تمایل داریم تا گذشته و تاریخ خود را بشناسیم که این تمایل در بین جوانان نیز بیشتر است و داستان‌نویسانی نیز علاقه به نوشتن در این زمینه دارند، تصریح کرد: علاوه بر اینکه برگزاری جشنواره‌ای با موضوع تاریخی باعث برآوردن اشتیاق جوانان و نویسندگان می‌شود، پرداختن به موضوع انقلاب و نیز اتفاقاتی مانند اولین راهپیمایی بانوان در زنجان، اعتصاب کامیون‌داران در زنجان و ... برای علاقه‌مندان آن جذاب است.

خامه‌پرست با اشاره به اینکه باید زمینه لازم برای پرداختن به موضوعات تاریخی و انقلاب فراهم شود و هنرمندان نیز آن را پیدا کنند، ادامه داد: نویسندگان نیز باید به ثبت موضوعات تاریخی بپردازند تا این آثار برای این نسل و نسل‌های بعدی باقی مانده و درک عمیقی از آن برای مخاطبان ایجاد کند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره «شهری در آسمان» توسط حوزه هنری و تمدید مهلت ارسال آثار تا ۱۰ فروردین سال آینده، خاطرنشان کرد: این جشنواره در بخش شعر و داستان با موضوع انقلاب اسلامی در استان زنجان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان