تقویت بارش ها و کاهش دما بین 7تا 14 درجه در گیلان


تقویت بارش ها و کاهش دما بین 7تا 14 درجه در گیلان

رشت - ایرنا- سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از شدت بیشتر بارش ها از فردا ( جمعه ) تا صبح شنبه خبر داد و گفت: طی این مدت به طور متوسط هفت تا 14 درجه سانتیگراد دمای هوای استان کاهش می یابد.

شبنم هادی نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از بامداد جمعه تا صبح شنبه شاهد بارش باران ، وزش باد شدید یا خیلی شدید و در نواحی مستعد جلگه ای بارش برف و ارتفاعات و دامنه ها بارش برف شدید و وزش باد شدید یا خیلی شدید خواهیم بود.

وی وضعیت جوی کنونی استان را برای بیشتر نقاط ابری یا بارانی عنوان و تصریح کرد: در حال حاضر بارش برفی در استان نداریم و در صورت بارش برف وقوع آن در ارتفاعات بالای دو هزار و ۵۰۰ متر خواهد بود؛ ضمن آنکه از بامداد جمعه ( بویژه عصر و شب) تا صبح شنبه در نواحی جلگه ای بارش باران ، وزش باد شدید یا خیلی شدید و در نواحی مستعد بارش برف و در ارتفاعات و دامنه ها بارش برف شدید و وزش باد شدید یا خیلی شدید غالب می شود.

وی آب گرفتگی ، بالاآمدن آب رودخانه ها و مسیل ها، لغزش و رانش، کولاک برف در ارتفاعات و دامنه ها و مناطق کوهستانی و اختلال در تردد جاده ای به ویژه محور های کوهستانی را از احتمالات فعالیت این سامانه بارشی طی این مدت عنوان کرد.

هادی نژاد بیشینه و کمینه دما را نیز برای ۲۴ ساعت گذشته مربوط به شهرهای صومعه سرا با ۱۶.۵ درجه و دیلمان ۱.۷ درجه زیر صفر عنوان کرد.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: دمای رشت نیز طی شبانه روز گذشته بین ۱۵.۷ و ۹ درجه در نوسان بوده است.

سرهنگ جاور صفاری رئیس پلیس راه انتظامی گیلان نیز از مردم خواست با توجه به پیش بینی هواشناسی از ترددهای غیر ضروری پرهیز کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ خلاصه بازی تاتنهام 2 - آرسنال 3