بصیرت در غیر مکتب اهل‌بیت(ع) پیدا نمی‌شود


 بصیرت در غیر مکتب اهل‌بیت(ع) پیدا نمی‌شود

استاد حوزه علمیه گفت: بصیرت در غیر مکتب اهل‌بیت(ع) پیدا نمی‌شود. رشد و کمال تنها در پیروی از ولایت اهل‌بیت(ع) است

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام «سید محمدصادق جلالی» شامگاه سه ‌شنبه به مناسبت ماه رجب در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخته و گفت: خداوند متعال بر اساس ظرفیت و استعداد شخص به او عنایت و مرحمت دارد، هر چه ظرفیت و استعداد روحانی شخص بالاتر برود دل او به نور حکمت روشن و منور می‌شود.

وی افزود: خداوند بر اساس حکمت خود این مظروف را در هر ظرفی قرار نمی‌دهد، بر همین اساس خداوند متعال برای اینکه مردم از عنایات و او بهره ببرند ائمه معصومین(ع) را قرار داده است که ماموریت آنها رشد و کمال ابدی ما است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه زیارت جامعه کبیره اقرار به عقاید نزد حجت خداوند و امانت سپردن دست امام است، عنوان کرد: در قنوت نماز زیارت امامان دعا کنید که دعاهای جامعه در حق شما و نسل شما مستجاب شود.

حجت‌الاسلام جلالی با بیان اینکه بالاتر و جامع‌تر از دعای جامعه کبیره برای معرفی اهل‌بیت(ع) وجود ندارد، اظهار کرد: در این زیارت آمده است ما شهادت می‌دهیم که شما امامان رشد ما هستیم، رشد جسمانی و مادی نیست بلکه رشد عقلی و معنوی و روحانی است که اگر انسان در آن به کمال برسد خداوند متعال به وسیله آن نور حکمت خود را در قلب او قرار می‌دهد که در نتیجه خیر و شر، خوب و بد و حق و باطل را تشخیص می‌دهد.

وی با بیان اینکه از جمله انحرافات مسلمان از صدر اسلام تا کنون این است که آنها نتوانستند حق و باطل را تشخیص دهند، ابراز کرد: نمونه آن خوارج هستند که نماز می‌خواندند و به ناحق آدم می‌کشند، امروز هم داعش پیرو آنها بودند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه یهودی‌ها از همان صدر اسلام برخی فرق مسلمان را به جان یکدیگر می‌اندازند که همدیگر را بکشند، گفت: دشمن همواره دنبال ایجاد تزلزل در مسلمانان است که احادیث و روایات امامان را نپذیرند.

حجت‌الاسلام جلالی با بیان اینکه وقتی مسلمانان رشد و بصیرت فکری پیدا کنند دیگر دشمن نمی‌تواند آنها را ملعبه خود قرار دهد، عنوان کرد: عمار یاسر از جمله کسانی بود که بصیرت داشت و بسیاری را به سوی حمایت از امیرمومنان امام علی(ع) هدایت کرد.

وی ادامه داد: خداوند انبیاء را به رسالت و اولیاء را مامور داد که آنها امامان رشد ما شوند، وقتی قرآن کریم برای رشد یک یتیم آیه نازل می‌کند و می‌فرماید اگر یتیمی را سرپرستی کردید به رشد رسید امر ازدواج او را انجام دهید؛ این نشان می‌دهد که بسیاری به بلوغ می‌رسند اما به رشد نمی‌رسند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بصیرت تشخیص دادن خیر و شر و حق و باطل است، خاطرنشان کرد: این بصیرت در غیر مکتب اهل‌بیت(ع) پیدا نمی‌شود. رشد و کمال تنها در پیروی از ولایت اهل‌بیت(ع) است.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید