چاک هیگل: بن سلمان با عواقب جدی مواجه شود


چاک هیگل: بن سلمان با عواقب جدی مواجه شود

خبرگزاری آریا- امیدوارم بایدن به شکلی کاملا صریح و مستقیم درباره عواقب اقدام ولیعهد عربستان با پادشاه این کشور گفتگو کرده باشد.

چاک هیگل: بن سلمان با عواقب جدی مواجه شود
خبرگزاری آریا- وزیر اسبق دفاع آمریکا گفت: امیدوارم بایدن به شکلی کاملا صریح و مستقیم درباره عواقب اقدام ولیعهد عربستان با پادشاه این کشور گفتگو کرده باشد.
به گزارش خبرگزاری آریا، وزیر اسبق دفاع آمریکا گفت: در پی انتشار گزارش محرمانه آمریکا درباره قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد عربستان، آمریکا باید اقدامات بسیار جدی ضد محمد بن سلمان ولیعهد عربستان انجام دهد.
"چاک هیگل" وزیر دفاع اسبق آمریکا در مصاحبه با کریستین امانپور کارشناس و مجری شبکه سی ان ان گفت: فکر می‌کنم گزارش محرمانه آمریکا درباره قتل جمال خاشقجی باید مدت‌ها قبل منتشر می‌شد. به همین علت انتشار این گزارش در حال حاضر برای بسیاری چندان تعجب برانگیز نخواهد بود. آمریکا نمی‌تواند انتظار داشته باشد یا تحمل کند که مقام کشوری مانند عربستان سعودی که همپیمان راهبردی آن است قاتل یک روزنامه نگار آمریکایی باشد. چنین اقدامی باید با عواقبی مواجه شود. به طور خاص باید در این خصوص تحریم‌های جدی و قاطعی ضد ولیعهد عربستان اعمال شود.
وزیر اسبق دفاع آمریکا در ادامه مصاحبه با شبکه سی ان ان گفت:‌ نمی‌دانم بایدن رئیس جمهور آمریکا چند روز قبل در گفتگوی تلفنی با پادشاه عربستان دقیقا به وی چه گفت، اما امیدوارم که بایدن به شکلی کاملا صریح و مستقیم درباره عواقب این اقدامات ولیعهد عربستان با پادشاه این کشور گفتگو کرده باشد. اگر در برابر چشمان جهان از آن چه که در این مسئله حقیقت است حمایت نکنیم و همچنان از عربستان به ریاست ولیعهد این کشور حمایت کنیم جایگاه اخلاقی خود را در جهان از دست خواهیم داد؛ بنابراین فکر می‌کنم باید اقدامات جدی انجام شود و باید این اقدامات در چارچوب تجدیدنظر در منافع گسترده و راهبردی ما در منطقه خاورمیانه باشند. منطقه خاورمیانه مملو از مشکلات است و این موضوع هم مشکل دیگری است که دیگر مشکلات خاورمیانه و دیدگاه کلی درباره این منطقه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز