برگزاری دوره آموزشی آشنایی با پرندگان آبزی و کنارآبزی در همدان


برگزاری دوره آموزشی آشنایی با پرندگان آبزی و کنارآبزی در همدان

رئیس اداره آﻣﻮزش و پژوهش اداره کل حفاظت ﻣﺤﯿﻂ زﯾﺴﺖ استان همدان از برگزاری دوره آموزشی آشنایی با پرندگان آبزی و کنار آبزی به‌صورت حضوری و مجازی همراه با تور عکاسی و فیلمبرداری از تالاب‌های این استان خبرداد.

عباس ایزدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه این دوره با همکاری جهاددانشگاهی استان همدان در روزهای هفتم و هشتم اسفند برگزار خواهد شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این دوره بالا بردن سواد محیط زیستی در بین شهروندان است.

وی آﻣﻮزش و ﯾﺎدﮔﯿﺮی در زمینه حفاظت محیط زیست را ﺑﻪ ﺗﻨﺎﺳﺐ ﭘﯿﭽیدﮔﯽ‌ﻫﺎی دروﻧﯽ و وﻇﺎﯾﻒ ﻣﺘﻨﻮع و ﮔﺴﺘﺮده این حوزه و ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺗﻨﻮع و ﺗﻌﺪد ﻣﺘﻐﯿﺮﻫﺎی ﺗﺄﺛﯿﺮﮔﺬار ﻣﺤﯿﻄﯽ، ﭘﯿﭽﯿﺪه و ﺣﺴﺎﺳﯿﺖ‌زا دانست و افزود: شهروندانی ﻣﻲ ﺗﻮانند ﭘﺎﻳﺸﮕﺮی ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ، ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪ و ﺑﻪ روز در حفاظت از محیط زیست ﺑﺎﺷند ﻛﻪ ﭘﻴﻮﺳﺘﻪ از داﻧﺶ روز ﻣﺘﺄﺛﺮ ﺷﺪه و از ﻣﺠﺎل ﺑﻬﺮه‌ﻣﻨﺪی و ﻓﺮاﮔﻴﺮی ﻣﺆﺛﺮ ﺑﺮﺧﻮردار ﺑﺎﺷﻨﺪ.

ایزدی با بیان اینکه ﻻزم اﺳﺖ به‌گونه‌ای عمل شود ﺗﺎ ﺗﻤﺎﻣﻲ گروه‌های مخاطبان عمده و اصلی ﭘﻴﻮﺳﺘﻪ ﺑﺘﻮاﻧﻨﺪ در ﻳﻚ فرآیند آﻣﻮزﺷﻲ ﻫﺪﻓﻤﻨﺪ و آﻳﻨﺪه‌ﻧﮕﺮ، داﻧﺶ و ﺳﻮاد ﻣﺤﻴﻂ زﻳﺴﺘﻲ ﺧﻮد را ارﺗﻘﺎء دﻫﻨﺪ، اهمیت ﺳﻮاد محیط زیست ﻛﻪ ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ ﺗﻐﻴﻴﺮ رﻓﺘﺎر مثبت در راستای حفظ و نگهداشت محیط زیست شود را مهم و تأثیرگذار برشمرد.

وی هدف از برگزاری این دوره دو روزه همراه با تور عکاسی و فیلمبرداری از تالاب های استان را بالا بردن سطح کیفی آثار شهروندان و هنرمندانی که در دومین جشنواره فیلم و عکس محیط زیست استان با موضوع تالاب ها و زیستگاه‌های آبی استان همدان شرکت کرده‌اند، دانست.

رئیس اداره آﻣﻮزش و پژوهش اداره کل حفاظت ﻣﺤﯿﻂ زﯾﺴﺖ استان همدان همچنین تقویت جایگاه طبیعت در عرصه هنر، پیوند هنر و طبیعت از دریچه دوربین و ثبت موضوعات مختلف مرتبط با تالاب توسط هنرمندان و شهروندان عادی را از دیگر اهداف این دوره برشمرد.

وی موضوعاتی از قبیل آشنایی با زیستگاه‌های آبی پرندگان آبزی و کنارآبزی، ریخت‌شناسی علمی پرندگان آبزی و کنارآبزی، آشنایی با گونه‌های مختلف پرندگان آبزی و کنارآبزی، نحوه شناسایی پرندگان آبزی و کنارآبزی از طریق شکل ظاهری، عادات و رفتار، صدا و نحوه پرواز و همچنین آشنایی با ابزار و وسایل موجود به منظور شناسایی پرندگان آبزی و کنارابزی را از سرفصل‌های این دوره دو روزه وتور جانبی آن دانست.

رئیس اداره آﻣﻮزش و پژوهش اداره کل حفاظت ﻣﺤﯿﻂ زﯾﺴﺖ استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: این دوره با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و کارشناسان محیط طبیعی و مأموران اجرایی محیط زیست نیز از مخاطبان این دوره دو روزه مجازی و حضوری خواهند بود.

انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکسی تلخ از آرمین زارعی که طرفدارانش را دلواپس کرد/ تصویر