برگزاری حضوری مراسم شب لیله الرغائب در 15 بقعه متبرکه شاخص استان فارس


برگزاری حضوری مراسم شب لیله الرغائب در 15 بقعه متبرکه شاخص استان فارس

حجت الاسلام موسوی گفت: مراسم شب لیله الرغائب در 15 بقعه متبرکه شاخص استان فارس به صورت حضوری و رعایت نکات بهداشتی لازم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «سیدعباس موسوی»، امروز (پنج شنبه 30 بهمن) از برگزاری مراسم شب لیله الرغائب در استان خبر داد و به خبرنگاران گفت: با توجه به لزوم رعایت نکات بهداشتی کرونا این مراسم در ۱۵ بقعه متبرکه شاخص استان فارس به صورت حضوری و رعایت نکات بهداشتی لازم برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس ادامه داد: از اعمال این شب که به شب آرزوها معروف است می توان به خواندن ۱۲ رکعت نماز میان نماز مغرب و عشا اشاره کرد.

وی اضافه کرد: لیله الرغائب به معنی شب بخشش بسیار است که به نخستین شب جمعه ماه مبارک رجب اطلاق می شود و فرشتگان در این شب گرانقدر برای نزول رحمت الهی به زمین آمده و مسئول بردن پیغام از نیت های مومنان هستند.

حجت الاسلام موسوی تاکید کرد: در سایر بقاع متبرکه استان توسل در از طریق فضای مجازی و گروه ها، کانال ها و صفحه های بقاع متبرکه و حرم های مطهر امامزادگان مراسم ویژه شب لیله الرغائب برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: اعمال این شب در حرم های مطهر علی بن حمزه (ع)، سیدعلا الدین حسین(ع)، سید تاج الدین غریب (ع) و سید نظام الدین محمود (ع) مشهور به «شاهداعی الی الله» برگزار خواهد شد که در حرم علی بن حمزه (ع) مراسم مناجات و توسل به اهل بیت (ع) از ساعت 18 و 30 دقیقه آغاز خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس اعلام کرد: در حرم سید علا الدین حسین(ع) نیز بعد از نماز مغرب برگزار خواهد شد و در حرم سید تاج الدین غریب (ع) نیز مراسم نیایش و قرائت دعای کمیل با سخنرانی حجت الاسلام «سید محمد علی» برگزار خواهد شد و در بقعه متبرکه شاهداعی الی الله نیز شاهد برگزاری مناجات و توسل به حضرت سیدالشهدا (ع) خواهیم بود.

پایان پیام/664

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت