8 درصد گلزار شهدا در زنجان ساماندهی نشده است


8 درصد گلزار شهدا در زنجان ساماندهی نشده است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: فقط 8 درصد گلزار شهدا در استان ساماندهی نشده است.

علی کاظمی صبح امروز (۳ اسفندماه) در دومین جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت طارم، اظهار کرد: برگزاری جلسات شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در این شهرستان با هدف تاثیر دادن این فرهنگ در سطح جامعه است.

وی با بیان اینکه رمز پیروزی انقلاب اسلامی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بود، ادامه داد: باید در راستای اهداف شهدا تلاش کنیم. شهدا در حکم امام‌زادگان هستند و ساماندهی گلزار شهدا از اولویت‌های ما است. استان زنجان در زمینه ساماندهی گلزار مطهر شهدا جزو استان‌های برتر کشور به شمار می‌رود، به نحوی که فقط ۸ درصد گلزار شهدا در استان ساماندهی نشده است که بنا به دستور استاندار باید تا برگزاری کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان پایان یابد.

وی نهضت دیدار با خانواده معظم شهدا را از برنامه‌های موفق این استان عنوان کرد و گفت: دیدار مسئولان با خانواده شهدا در استان زنجان به عنوان الگویی برای سایر استان‌ها در سطح کشور تبدیل شده است.

فرماندار طارم نیز در ادامه این‌ جلسه با اشاره به اینکه فرهنگ ایثار و شهادت جزئی از فرهنگ ایرانیان به شمار می‌رود، بیان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت فقط مربوط به دوران جنگ تحمیلی نیست و در شرایطی که ایجاب کند مردم ورود می‌کنند؛ به طوری که به وضوح این فرهنگ از خودگذشتگی در کادر مقابله با ویروس کرونا نیز قابل مشاهده است.

ستار صفری ادامه داد: در شرایطی که دشمن جوانان را مورد هجمه قرار داده، باید برنامه مدون و هدفمند برای این قشر داشته باشیم و دستگاه‌های فرهنگی باید به ویژه در فضای مجازی فعال باشند.

این مسئول با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت مورد پذیرش آحاد جامعه است، افزود: این امر در حوزه‌های مختلف مبارزه با موادمخدر، مبارزه با گروهک‌ها در مرزهای کشور، مدافعان حرم و مدافعان سلامت نیز مشهود است.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد گلزار شهدا در شهرستان طارم ساماندهی شده و فقط ۲۰ درصد آن در ۱۳ روستا باقی مانده است، تاکید کرد: بخشداران باید از محل اعتبارات فرهنگی دهیاری‌ها و از طریق جلب مشارکت مردمی برای ساماندهی ۲۰ درصد باقی مانده تا زمان برگزاری گنگره شهدا در اولویت قرار دهند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن