اجرای طرح یک ساعت با محیط بان در کاشان


اجرای طرح یک ساعت با محیط بان در کاشان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان گفت: در پنجمین سال اجرای طرح یک ساعت با محیط‌بان، یک هزار و 700 نفر از دانش آموزان حاشیه منطقه حفاظت شده قمصر و برزک، آموزش‌های زیست‌محیطی را فرا می‌گیرند.

کاهش منابع آب شیرین، افزایش فرسایش زمین و آلودگی هوای پاک، هشدارهایی است که می‌گوید انسان برای ادامه حیات باید مسیر تعامل مناسب با طبیعت و محیط‌زیست را انتخاب کند و رسیدن به این هدف، یک وظیفه همگانی است تا ضمن پیشرفت‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و... در جامعه، اخلاق زیست محیطی نیز نهادینه شود.

آگاهی و ظرفیت دانش آموزان برای انتقال پیام‌های زیست محیطی به درون خانه و خانواده، فرصتی است که اداره حفاظت محیط زیست کاشان از آن استفاده کرده است.

الهیار دولتخواه در این باره، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در پنجمین سال اجرای طرح یک ساعت با محیط‌بان که از نیمه دوم مهرماه آغاز شده، یک هزار و ۷۰۰ نفر از دانش آموزان حاشیه منطقه حفاظت شده قمصر و برزک، آموزش‌های زیست محیطی را فرا می‌گیرند.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح افزایش سطح آگاهی، ترویج فرهنگ زیست محیطی دانش آموزان و جلب مشارکت مسئولانه آن‌ها برای حفظ محیط زیست است.

دولتخواه افزود: با توجه به شرایط کرونا، آموزش‌های امسال به صورت مجازی اجرا می‌شود تا دانش آموزان ضمن شناخت وظایف محیط‌بانان و مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست، نقش‌آفرینی آگاهانه در حفظ محیط‌زیست داشته باشند.

رئیس اداره حفاظت محیط ‌زیست کاشان، تصریح کرد: پس از آموزش مربیان پرورشی مدارس، محیط بانان نیز به صورت مجازی در کلاس‌های آموزشی حضور پیدا کرده و دانش آموزان را با وظایف و نقش خود در طبیعت و سختی و مشکلات شغل محیط‌بانی و نیز مسائل محیط زیستی متناسب با اقلیم منطقه آشنا می‌کنند.

دولتخواه گفت: در بخش تکمیلی طرح، پس از اجرای کارگاه‌های مجازی آموزش محیط‌بانی، دانش آموزان مدارس اطراف منطقه حفاظت شده قمصر- برزک با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در منطقه حضور پیدا کرده و از نزدیک با گونه‌های گیاهی و جانوری منطقه آشنا می‌شوند.

وی تأکید کرد: آموزش و پرورش، مهمترین نهاد فرهنگ‌ساز کشور است، زیرا با گستردگی و ظرفیت فراگیران و نیز وجود نیروهای توانمند علمی می‌تواند به عنوان یک بازوی توانمند جهت ارتقای دانش محیط زیستی دانش آموزان و تسری آن به خانواده‌ها عمل کند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست کاشان، گفت: کشورهای توسعه‌یافته، آموزش‌های محیط زیستی و اندیشه‌های حفاظت از محیط‌زیست را از مدرسه آغاز می‌کنند، زیرا اگر اخلاق محیط زیستی در ذهن و اعتقاد کودکان نهادینه شود بسیاری از مسائل و معضلات حوزه محیط زیست نه تنها حل می شود، بلکه ایجاد نخواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این ویدیو مناسب افراد زیر 18 سال نیست!