برای مهار کرونا چاره‌ای جز همبستگی عمومی وجود ندارد


برای مهار کرونا چاره‌ای جز همبستگی عمومی وجود ندارد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: برای مهار و ریشه‌کنی کرونا چاره‌ای جز همبستگی عمومی و عزم ملی نداریم.

آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل اظهار کرد: طرح شهید سلیمانی مثل حیات آن بزرگوار، مؤثر واقع شد و بهداشت و درمان با همکاری بسیج و سپاه، کار کارستان کردند.

وی خاطرنشان کرد: با اینکه آمار کرونا که در کشورهای دیگر بالا می‌رود، در کشور ما فروکش کرد اما حالا کارشناسان می‌گویند نسل‌های جدیدی از این ویروس پیدا شده که به مراتب خطرناک‌تر است.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: پزشکان متخصص و درگیر با کرونا اعلام می‌کنند که این روزها سکته قلبی و مغزی با کرونا و بعد از کرونا به طور متعدد دیده شده که قبلا اینگونه نبود بنابراین اقتضاء می کند که ما، هم مواظب جان خود و خانواده خود باشیم و هم مواظب جان دیگر افراد جامعه باشیم.

عاملی بیان کرد: کوتاهی هر یک از شهروندان در عدم رعایت موازین بهداشتی و عمل به توصیه‌های پزشکان خساراتی جبران‌ناپذیر خواهد داشت چرا که همه ما در مقابل یکدیگر مسئول هستیم.

وی گفت: لازم می دانم برای دفع این بلا تأکید کنم که تضرع و استغفار، دوای اصلی ماست، دوایی که که قرآن بر آن صحّه گذاشته و تأکید کرده است.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌های نماز تصریج کرد: روز سوم اسفند، دولت ایران طبق مصوبه مجلس، اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف خواهد کرد و بر اساس این مصوبه، نظارت‌های فراپادمانی متوقف می‌شود که از این به بعد آژانس هسته‌ای حق بازرسی ناگهانی از تاسیسات هسته‌ای ایران را نخواهد داشت.

عاملی گفت: ایران در چارچوب پروتکل الحاقی، اجرای آن را به صورت داوطلبانه پذیرفته بود تا حسن نیت خود را ثابت کند اما بعدا معلوم شد که برای طرف مقابل، حسن نیت و سوء نیت هیچ تفاوتی ندارد. آنچه برای آنها مهم است، محرومیت تمام عیار علمی، اقتصادی و نظامی ایران است.

وی با تبریک به مجلس شورای اسلامی در خصوص مصوبه هسته‌ای اظهار کرد: یقین داریم مجلس، تیر را به هدف زده است و دست روی اصلی‌ترین نقطه ضعف آنها گذاشته است چرا که آنها با کاهش تعهدات ایران، یک شب خواب راحت ندارند و هیچ چاره‌ای هم جز تسلیم شدن در برابر ایران را ندارند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این ویدیو مناسب افراد زیر 18 سال نیست!